۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85302438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرهیز از نگاه سنتی اثر بخشی کتابخانه‌های خراسان رضوی را افزایش داده است

خواف- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت:‌ پرهیز از نگاه سنتی به عنوان یکی از رویکردهای مهم این اداره کل در سال جاری اثر بخشی فعالیت کتابخانه های استان را در ترویج فرهنگ مطالعه افزایش داده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز شنبه در آیین آغاز به کار سالن نمایش کتابخانه باقر العلوم (ع)‌ شهرستان خواف افزود:‌ در رویکرد جدید فعالیت کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی سعی می شود با پرهیز از نگاه سنتی به سلایق مخاطبان اعم از کودکان و نوجوانان و زنان و خانواده ها توجه خاص شود تا مخاطبان ضمن مطالبه گری بتوانند از فضای کتابخانه ها برای مطالعه و افزایش دانش و آگاهی خود بیشتر بهره ببرند.

وی ادامه داد:‌ در کنار ارایه کتاب،‌ اطلاعات و آگاهی مخاطبان و مراجعان کتابخانه های عمومی از طریق پخش فیلم های متنوع فرهنگی و اجتماعی سازنده مانند نمایش فیلمهای جشنواره فیلم عمار در سالنهای نمایش کتابخانه های عمومی افزایش می یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به این که افزایش کتابخانه های سیار برای پر کردن خلاء‌ کمبود کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف استان خراسان رضوی نیز مورد توجه خاص قرار دارد گفت: هر کتابخانه سیار نقش پنج کتابخانه عمومی را ایفا می کند و در یک بازه زمانی خاص می تواند در پنج نقطه به مخاطبان کتاب ارایه دهد.

سبزیان افزود:‌ با توجه به کمبود تعداد کتابخانه های عمومی به نسبت جمعیت در خواف،‌ فعالیت کتابخانه سیار در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان کارآیی لازم را دارد و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

سالن نمایش کتابخانه عمومی باقرالعلوم (ع)‌ شهر "قاسم آباد" از توابع شهرستان خواف با اعتبار هفت میلیارد ریال احداث و تجهیز شد که از این میزان پنج میلیارد ریال با همکاری فرمانداری خواف از محل حقوق دولتی معادن و ۲ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل کتابخانه های استان خراسان رضوی تامین و پرداخت شد.

پنج کتابخانه عمومی در شهرهای "خواف، قاسم آباد، سلامی و سنگان" و روستای "چمن آباد" و یک کتابخانه مشارکتی در بخش "جلگه زوزن" شهرستان خواف فعال است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha