اراک - ایرنا - فرماندار اراک گفت: هماهنگی لازم برای رفع سریع مشکلات تامین آب مجتمع امیرکبیر و شهرک هجرت اراک صورت گرفت.

« امیر هادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امروز مهمترین وظیفه دولت خدمت رسانی مطلوب به مردم است و به عنوان نماینده دولت در شهرستان اراک، تمام تلاش خود را در جهت برطرف کردن مشکلات جامعه در سطح شهرستان به کار گرفته‌ام‌.

وی بیان کرد: در راستای رفع مشکلات آب آشامیدنی این شهرستان در بخش‌های مختلف، نشستی ویژه با حضور مدیر عامل شرکت آبفا و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی برگزار و هماهنگی لازم برای تسهیل‌گری در صدور مجوزات لازم در این بخش صورت گرفت.

فرماندار اراک اضافه کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته، مقرر شد در راستای مشکل چاه آب شرب مجتمع امیرکبیر برای آبرسانی به ۳۴ روستای محور فراهان، برای چاه اول دستگاه حفار به فوریت مستقر و جانمایی چاه دوم ظرف ۱۵ روز توسط آب منطقه‌ای جانمایی شود.

هادی اظهار کرد: همچنین تصمیم‌گیری شد برای آب آشامیدنی شهرک هجرت و شهرک‌های مجاور آن، مناقصه و عقد قرارداد اتصال رینگ جنوبی اراک به مخزن امان‌آباد ظرف مدت یک‌ماه انجام شود.

وی گفت: مقرر شد آب منطقه‌ای استان مرکزی
در خصوص مطالعات آب اضطراری اراک مطالعه‌ای را انجام دهد و اعتبارات اجرای این طرح باید توسط آبفا از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تامین شود.

فرماندار اراک افزود: آب منطقه‌ای استان مرکزی باید تا یک ماه آینده رفع مشکلات روستاهای بخش مرکزی و روستای احمد آباد را در دست گیرد.

هادی عنوان کرد: برای رفع مشکلات آب روستاهای حسین آباد و بغدادی نیز مطابق تفاهم‌نامه قبلی اقدام شود.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل آب مجتمع گلشن‌آباد اراک تا ۳۰ روز آینده، جانمایی لازم توسط آب منطقه‌ای استان مرکزی انجام شود.

فرماندار اراک با اشاره به تصمیم‌گیری لازم برای رفع مشکلات آب روستاهای بخش معصومیه نیز گفت: عملیات خط انتقال اجرای مجتمع آبرسانی امراباد و پنج روستای دیگر باید تا ۲۰ روز آینده توسط آب و فاضلاب شروع شود، برای آب آشامیدنی شهر جدید امیرکبیر شرکت عمران شهر جدید این شهر باید نسبت به جداسازی آب فضای سبز از آب آشامیدنی اقدام کند و برای روستای مالک‌آباد نیز جانمایی چاه آب مجتمع معصومیه با آب منطقه‌ای و حفاری چاه توسط آب و فاضلاب استان مرکزی صورت گیرد.

هادی اظهار کرد: همچنین بررسی‌های لازم در خصوص مشکلات آب روستاهای بخش ساروق صورت گرفت و مقرر شد امور آب استان در روستاهای طور سینا و قلعه ارجناوند تا یک ماه آینده جانمایی برای حفر چاه کند و پس از آن عقد قرارداد حفاری توسط آبفا استان مرکزی انجام شود.

فرماندار اراک ادامه داد: در خصوص آب شرب شهر ساروق هم مقرر شد تا خط انتقال چاه جدید تا سه ماه آینده توسط آبفا استان مرکزی اجرا شود.

شهرستان اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۰۰ هزار نفر ساکن است.