یزد _ ایرنا _ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت یزد از دستگیری ۲ شکارچی متخلف که در پناهگاه حیات وحش شیرکوه این شهرستان اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند خبر داد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره محیط زیست تفت "موسی شمسایی" گفت: در پی گشت و پایش منطقه توسط محیط بانان، شکارچیان متخلف رویت شدند که ضمن هماهنگی قضایی با دادستان شهرستان، نیروی کمکی به منطقه اعزام و محیط بانان در نهایت بعد از تاریکی هوا موفق به دستگیری متخلفان شدند.

وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود، پرونده این متخلفین پس از بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری شهرستان ارجاع و ادوات کشف شده از آن‌ها تا صدور رأی قطعی توقیف می‌ماند.

وی تصریح کرد : گونه های کل و بز و قوچ و میش وحشی جزء حیوانات حمایت شده به حساب می آیند و شکار آنها مجازات سنگین تری دارد همچنین شکار غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست مجازات بیشتری دارد.

وی از همه دوستداران محیط‌زیست تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست‌محیطی آن را بلافاصله به اداره حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند و در حفاظت از حیات وحش و زیستگاه های ارزشمند شهرستان تفت مشارکت نمایند.

شیرکوه در دامنه جنوبی شهرستان ییلاقی تفت قرار دارد و بسیاری از روستاهای سرسبز و خرم استان را در دامنه خود جای داده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.