پنج قبضه اسلحه شکاری در ارومیه کشف شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره حفاظت‌ محیط زیست ارومیه گفت: پنج قبضه اسلحه شکاری از متخلفانی که قصد شکار پرندگان را در مناطق حفاظت شده این شهرستان داشتند، کشف شد.

مختار خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت شهرستان ارومیه حین گشت زنی در ارتفاعات روستای محمودآباد دره شهدای این شهرستان، با تعدادی شکارچی مواجه شدند که سلاح شکاری غیرمجاز به همراه داشتند که این سلاح ها ضبط و با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: امسال در راستای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش، ۱۶ قبضه اسلحه از ۲۲ شکارچی متخلف کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه پایش مستمر زیستگاه‌ها در فصل سرد سال همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: امسال پروانه شکار و صید در آذربایجان غربی صادر نشده‌ و با متخلفانی که اقدام به شکار کنند، برخورد لازم صورت می گیرد.

کشف لاشه ۱۳ کبک در پارک ملی دریاچه ارومیه

رییس پارک ملی دریاچه ارومیه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: لاشه ۱۳ قطعه پرنده کبک چیل و معمولی از متخلفان شکار توسط ماموران این پارک ملی کشف شد.

مرتضی داودی افزود: با دریافت گزارشی از سوی همیاران محیط زیست مبنی بر شکار پرندگان توسط شکارچیان متخلف، ماموران این اداره به محل مورد نظر مراجعه کردند.

وی ادامه داد: با ورود ماموران یگان حفاظت محیط زیست، شکارچیان متخلف از محل فرار کرده بودند اما مشخصات پلاک خودرو متخلفان ثبت شد و ضمن تنظیم صورتجلسه تخلف، پرونده به مرجع قضایی ارجاع داده شد تا نسبت به جلب متخلفان اقدامات قانونی لازم انجام گیرد.

رییس پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی منطقه را مورد پایش قرار می‌دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا پارک ملی دریاچه ارومیه، ارتفاعات روستای دولاما، دره جرمی، هفت کیلومتری مرزها و ارتفاعات منطقه قره باغ از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان ارومیه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha