گرگان- ایرنا- اولین دوره مسابقات قایق‌های تندرو قهرمانی کشور با مشخص شدن نفرات برتر در ساحل بندرترکمن استان گلستان به کار خود پایان داد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا در این مسابقات ۲۰ قایقران از استان‌های کشور حضور داشتند و در فاصله اسکله بندرترکمن تا جزیره آشوراده با هم به رقابت پرداختند.

فاصله طی شده توسط این قایقرانان ۲ هزار و ۷۸۵ متر معادل ۱.۵ مایل دریایی در نظر گرفته شده بود.

در پایان این مسابقات و ثبت زمان‌های طی شده، محسن جهانتیغ با زمان ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه به مقام نخست دست یافت.

همچنین محسن ملک‌حسینی با زمان ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه از یگان دریابانی مرزبانی مستقر در بندرترکمن در جایگاه دوم قرار گرفت و محسن حقداد از تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز با زمان ۲ دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۱۶ صدم ثانیه سوم شد.

براساس اعلام کمیته داوران ناخدا محمدعلی باقری، میثم پرستش و مهدی دهمرده همگی از تکاوران نیروی دریایی راهبردی ارتش به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

در مجموع تیمی این رقابت‌ها، یگان اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش به عنوان نخست دست یافت و یگان دریابانی مرزبانی و شیلات به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در پایان این مراسم به یاد شهدای نیروی دریایی (هفتم آذر ماه)، آب‌های دریای خزر در در ساحل شهرستان بندرترکمن گلباران شد.