سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه مشکل استان محدود در مسائل ظاهری نیست، بر لزوم تعریف و عملیاتی کردن الگویی مناسب برای تقریب مذهبی، قومیتی و تحول حکمرانی در منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز شنبه در پیش نشست نهمین کنفرانس حکمرانی در استان کردستان در سنندج اظهار کرد: موانع تقریب مذهبی و قومیتی عدم شناخت کافی از کلیت کشور و استان کردستان و سوتفاهم و قضاوت از پیش تعیین شده است که گاهی اتفاق می ‌افتد.

وی با بیان اینکه باید سوتفاهم های موجود را برطرف کرده و از ایجاد سوتفاهم برحذر باشیم، افزود: نبود جلسات هم اندیشی و کرسی های آزاد فکری، باعث عدم موفقیت در تقریب مذهبی و قومیتی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ایمان قلبی، فکر عمیق و عقلانیت را اقتضائات برای موفقیت در بحث تقریب دانست و اضافه کرد: به عقیده بنده، مشکلات کردستان و مسائل تقریب فقط اقتصادی نیست بلکه این مسائل شاید حل شود اما مسائل فکری همچنان پابرجا بماند.

حجت الاسلام پورذهبی بر لزوم شناخت فکر مردم و تلاش برای آشنایی با افکار و خواسته‌های آنان تاکید کرد و گفت: فضای تئوریک نباید بر عمل غلبه کند، بلکه باید در قالب عمل گرایانه در استان پیاده کرد.

در این نشست، تعدادی از افراد صاحب نظر، به بیان دیدگاه های خود راجع به حکمرانی سرزمینی و تقریب مذاهب پرداختند.