آبادان - ایرنا - رییس دادگستری استان خوزستان گفت: مقوله پیشگیری، می تواند خسارت‌های ناشی از ارتکاب جرم را برای مردم و همچنین دستگاه‌های اجرایی کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی دهقانی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر اظهار کرد: حقوق عامه، مطالبات به حق مردم است که این موضوع با زمینه فرهنگی و اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه متوازن در همه حوزه‌ها نیازمند امنیت و آسایش است که دستگاه قضایی با تعامل و تعاون به تکلیف خود عمل می‌کند.

دهقانی به پتانسیل اقتصادی خرمشهر برای اشتغال و توسعه اشاره کرد و افزود: مردم این شهرستان به عنوان مرزداران شایسته و میزبانان زائران عتبات عالیات در عراق لایق توسعه متوازن اقتصادی و امنیت پایدار هستند.

رییس دادگستری خوزستان ادامه داد: مطالبات اولیه و خدمات شهری حق مردم خرمشهر است و در این زمینه باید از پتانسیل منطقه آزاد اروند استفاده کرد و اجرای طرح‌های اقتصادی در شهر از جمله پل اروند سرعت بیشتر به خود بگیرند.

وی از شیوخ، معتمدین و سادات به عنوان صلح‌داران در منطقه یاد کرد و گفت: رسم غلط تیراندازی در آیین‌های جشن و عزا همواره خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته که با تدبیر شیوخ باید برچیده شود.

دهقانی توضیح داد: خسارات و هزینه‌های استفاده از سلاح غیرمجاز کم نیست که باید صرف توسعه منطقه شود.

رییس دادگستری خوزستان خواستار تعیین تکلیف اموال رسوبی در گمرک و تعیین تکلیف زمین‌های فاقد سند در خرمشهر شد و اضافه کرد: مشخص نشدن وضعیت زمین‌های بدون سند باعث زمین خواری و معاملات مال غیر و اموال بیت‌المال می‌شود.

وی خرمشهر و آبادان را کانون نشر فرهنگ بسیج و طلاییه داران عرصه دفاع از کشور دانست و بیان کرد: ملت ایران مدیون ایستادگی مردم خرمشهر و آبادان در دفاع مقدس هستند و باید نسبت به این شهرستان‌ها ادای دین کنیم.

رژیم صهیونیستی در غزه شکست خفت باری متحمل شد

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه خرمشهر نیز گفت: رژیم صهیونیستی در غزه شکست خفت باری متحمل شد و بدون رسیدن به اهداف خود مجبور به قبول شروط مقاومت شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود: سران رژیم صهیونیستی هیچ آبرویی در بین مردم دنیا ندارند و در آینده نیز متحمل شکست‌های بعدی خواهند شد.

وی پیروزی محور مقاومت در غزه را برگرفته از تفکر بسیجی دانست و گفت: ورود تفکر بسیجی در هر حوزه ای باعث ایجاد تحول شده است.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: شایسته سالاری و استفاده از اشخاص شایسته و احیای حقوق عامه از اقدامات مثبت قوه قضاییه به شمار می‌رود.

در این آیین فاخر باوی به عنوان رییس دادگستری و امیدرضا شیروانی‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرمشهر معرفی شدند و از زحمات ناصر غلامی رییس دادگستری خرمشهر تقدیر شد.

پیش از این فاخر باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر بود.