کاشان _ ایرنا _ معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت:در دوران جنگ تحمیلی ۵۰۰ هزار دانش آموز وارد جبهه شده و از این تعداد ۳۶ هزار نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ جهانگیر انصاری روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک در ستاد ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردستان افزود:سن بعضی از دانش آموزان شهید ۱۱ سال است و این رخداد در دنیا بی نظیر است.

وی اظهار کرد:همانطور که امام راحل(ره)با بصیرت آمدند، بسیجیان هم با بصیرت وارد جنگ شدند و با خدا عهد بستند و در این راه سربلند از میدان خارج شدند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفان کشور بیان کرد: ماموریت اصلی بسیج حفظ نظام و انقلاب و تلاش برای پیشبرد دستاوردهای جمهوری اسلامی است.

سردار انصاری گفت:فلسفه تشکیل بسیج توسط حضرت امام راحل برمی گردد به قبل از جنگ تحمیلی که‌ایشان دفتر تشکیل آن را امضا کردند.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی گردان های بسیج وارد جنگ شدند و عملیات های بزرگی را اجرا کردند.

وی اظهار کرد: زمانیکه جنگ تحملی آغاز شد شاکله ارتش از هم پاشیده بود و یک نیروی مردمی بنام بسیج تشکیل شد و گردان های بسیج وارد جنگ شدند و عملیات های موفقی را در جبهه های نبرد با دشمن بعثی داشتند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد:ارتش‌متجاوزبعثی با حمایت آمریکا و بیش از ۳۶ کشور دنیا با ایران وارد جنگ هشت ساله شد و نظام‌نوپای اسلامی را که از آمادگی لازم نظامی برخوردار نبود درگیر کرد ولی با درایت حضرت امام خمینی (ره) و حمایت مردم، بسیجیان و دیگر نیروهای مسلح در برابر قدرت های جهانی ایستادگی کردند و در نهایت پیروز جنگ‌شدند.

سردار انصاری گفت: بسیج در هر عرصه ای که لازم باشد با اقتدار وارد می شود و امروز مدارس و دانشگاه ها جبهه هستند و به همین دلیل دشمن چون دید با جنگ سخت نمی تواند با ما وارد مبارزه شود با جنگ نرم و فرهنگی وارد شد واین قدرت نظام اسلامی به برکت خون شهیدان است.

سردار انصاری خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب سال گذشته در هفته بسیج چند توصیه خطاب به بسیجیان داشتند از جمله؛ بسیجی بمانید و قدر خودتان را بدانید که‌از نظام حمایت کردید و ایران را به عظمت رساندید، چرا که‌کدام‌کشور در دنیا هست که یک طرف میز مداکزه بنشیند و آن طرف ۶ کشور قدرتمند دنیا باشد و بتواندحرفش را به کرسی بنشاند.

وی اضافه کرد: معظم له فرمودند خودتان را بشناسید و خدا را شناخته از او اطاعت کنید و

در جهاد تبیین نقش آفرینی کنید، علما و معلمان و اساتید نیز جهاد تبیین را برای جوانان و نوجوان تشریح کنند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفان در ادامه بیان کرد: یکی از راه های آسیب پذیری دشمن‌ از بصیرت شماست و لازمست آمادگی خود را حفظ کرده برای مبارزه با دشمن آماده باشید و غفلت نکنید.

سردار انصاری در ادامه به جنگ غزه و عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: جبهه مقاومت در مبارزه با اسرائیل با تمام حمایتی که از رژیم‌صهیونیستی شد ایستادگی کرد و در نهایت پیروز اصلی، جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین خواهند بود.

وی اضافه کرد: عملیات طوفان‌الاقصی پیش دستانه بود و توانست چهارمین ارتش دنیا را به زانو در آورد و شاکله این نیرو را ظرف یک روز از هم‌بپاشد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد: آمریکا، انگلیس ، فرانسه و آلمان با تمام قدرت به کمک رژیم جنایتکار اسرائیل آمدند و کودکان و زنان را به خاک و خون‌می کشند ولی با تمام این حمایت ها و جنایت هایی که انجام دادند اسرائیل هنوز نتوانسته به نیروهای مقاومت دسترسی پیداکند و تا کنون ۱۵ هزار زن و کودک را به قتل رسانده است که نشان از استقامت و ایمان نیروهای مقاومت است.

سردار انصاری در پایان خطاب به بسیجیان شهرستان اردستان گفت: شما گردان های مختلف و بسیجیان شهرستان بدانید وارث ۳۵۰ شهید این شهرستان هستید، مواظب باشید دشمن در شما تاثیر نگذارد و در بین شما وارد نشود و در نظر داشته باشید به برکت نظام اسلامی در تعدادی از کشورهای مسلمان تیپ های مختلف بسیجی تشکیل شده و مبارزه با ستمگران را در دستور کار خود دارند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.