تهران- ایرنا- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ایجاد تحول در نظام آموزش بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: برای پاسخگویی به نیازهای بخش کشاورزی باید از ظرفیت آموزش عالی کشور استفاده شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام‌نکویی» در نشست روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با محوریت بررسی نظام جامع آموزش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: کشاورزی را باید دانش‌بنیان کنیم و مهم‌ترین عامل دانش‌بنیان کردن کشاورزی، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری در کلیه بخش‌هاست.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که برای نخستین بار طی ۴۴ سال گذشته سند امنیت غذایی و الگوی کشت کشور تدوین و ابلاغ شده، به سیاست‌ های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه پرداخت و افزود: ایشان در چند بند سیاستی به کشاورزی اشاره کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با ایجاد تحول در حوزه نظام آموزش کشاورزی، عنوان، محتوا و جنس برخی رشته‌ها باید جنبه مهارتی یابند.

خیام نکویی خاطرنشان کرد: باید در مجموع ظرفیت آموزش عالی کشور در بخش کشاورزی و منایع طبیعی را به سمت پاسخگویی به نیازها سوق دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ریل آموزش باید به سمت پاسخگویی به نیازها برود، گفت: دانشکده‌های کشاورزی باید در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور قدم بردارند، اگر دانش را به بخش کشاورزی سوق دهیم می‌توانیم تولید را افزایش دهیم.