لزوم استفاده از ظرفیت آموزش عالی کشور در بخش کشاورزی

تهران- ایرنا- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ایجاد تحول در نظام آموزش بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: برای پاسخگویی به نیازهای بخش کشاورزی باید از ظرفیت آموزش عالی کشور استفاده شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدمجتبی خیام‌نکویی» در نشست روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با محوریت بررسی نظام جامع آموزش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: کشاورزی را باید دانش‌بنیان کنیم و مهم‌ترین عامل دانش‌بنیان کردن کشاورزی، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری در کلیه بخش‌هاست.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که برای نخستین بار طی ۴۴ سال گذشته سند امنیت غذایی و الگوی کشت کشور تدوین و ابلاغ شده، به سیاست‌ های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه پرداخت و افزود: ایشان در چند بند سیاستی به کشاورزی اشاره کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با ایجاد تحول در حوزه نظام آموزش کشاورزی، عنوان، محتوا و جنس برخی رشته‌ها باید جنبه مهارتی یابند.

خیام نکویی خاطرنشان کرد: باید در مجموع ظرفیت آموزش عالی کشور در بخش کشاورزی و منایع طبیعی را به سمت پاسخگویی به نیازها سوق دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ریل آموزش باید به سمت پاسخگویی به نیازها برود، گفت: دانشکده‌های کشاورزی باید در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور قدم بردارند، اگر دانش را به بخش کشاورزی سوق دهیم می‌توانیم تولید را افزایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha