اسلام‌آباد- ایرنا- تظاهرات همبستگی با فلسطین با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در پاکستان برگزار شد و حاضران با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، آزادی قدس شریف را فریاد زدند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، تظاهرات با شکوه همبستگی با غزه و مقاومت فلسطین به اهتمام «مجلس وحدت مسلمین» از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان امروز در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

بسیاری از چهره‌های شاخص سیاسی و مذهبی پاکستان به ویژه رهبران اهل تسنن نیز به جمع راهپیمایی‌ همبستگی با فلسطین پیوسته و یکپارچگی و یکصدایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از عملیات طوفان الاقصی را به نمایش گذاشتند.

حاضران با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آزادی قدس شریف را فریاد زدند و با آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در دفاع از حقوق مردم فلسطین تجدید بیعت نمودند.

حاضران در این راهپیمایی به ویژه زنان، دانش آموزان و خردسالان با حمل پرچم‌های فلسطین و بنرهایی در حمایت از مردم فلسطین، شعارهایی مانند «فلسطین آزاد»، «اسرائیل نسل‌کش» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند. بسیاری از کودکان نیز با در دست داشتن پرچم فلسطین به راهپیمایی آمده بودند.

حاضران در این راهپیمایی اظهار داشتند: حمایت آمریکا یکی از دلایل اصلی کشتار فلسطینی‌ها و نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم نامشروع اسرائیل است. در دست راهپیمایان نوشته هایی با مضامین ضد صهیونیستی و جمله هایی درباره عملیات طوفان الاقصی دیده می‌شد. تعداد زیادی از مردم نیز پرچم حزب الله و عکس سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند.

علامه ناصر عباس جعفری رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان (MWM) طی سخنرانی در اجتماع هواداران فلسطین گفت: کشورهای جهان پیروزی گسترده و بزرگ مردم فلسطین و شکست مفتضحانه‌ رژیم صهیونیستی را شاهد بودند. این عملیات برگ زرینی برای مردم و جوانان فلسطین است که راه خود را پیدا کردند.

وی تاکید کرد: آتش بس در غزه ثابت کرد که صهیونیست‌ها به زانو درآمده‌اند. این حرکتی تاریخی توسط حماس و جهاد اسلامی بود که قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

این سیاستمدار پاکستانی با محکوم کردن رویکرد دوگانه جهان غرب در قبال جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اظهار داشت که برخی از حاکمان کشورهای اسلامی نیز با سکوت در برابر جنایات اسرائیل و چشم پوشی از حمایت‌های آمریکا از این رژیم، در حقیقت شریک جرم اسرائیل علیه فلسطینیان هستند.