مظلومیت فلسطین در قاب تصویر

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با چهلمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نمایشگاه عکس مقاومت فلسطین به ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت پاکستان برپا شده و جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه در قالب تصویر به نمایش درآمد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، نمایشگاه عکس فلسطین با عنوان "مظلومیت، مقاومت، پیروزی" به اهتمام رایزنی فرهنگی سفارت ایران و مرکز فرهنگی، هنری لوک ورثه وابسته به وزارت فرهنگ و میراث ملی پاکستان امروز در اسلام‌آباد گشایش یافت.

مظلومیت فلسطین در قاب تصویر

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور «سید جمال شاه» وزیر فرهنگ پاکستان، «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان، نماینده سفارت فلسطین و برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری و جمعی از فعالان مدافع حقوق فلسطین و حامیان جبهه مقاومت برگزار شد.

مظلومیت فلسطین در قاب تصویر

«امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ظلم به مردم فلسطین در تاریخ ثبت خواهد شد و قطعا پیروزی از آن مردم فلسطین می باشد.

وی اظهار داشت: جهان اسلام باید اقدامات معنادار و ملموسی اتخاذ کند تا ابتدا آتش بس را تضمین شود، کریدور انسان دوستانه برای کمک به مردم غزه باز شود، سپس برای اعمال اهرم های لازم علیه رژیم صهیونیستی متحد شود.

امیری مقدم با تمجید از مواضع دولت پاکستان در حمایت از فلسطین و ابراز همدردی و همبستگی باشکوه مردم این کشور با مردم مظلوم غزه، افزود که پیروزی متعلق به رزمندگان فلسطینی و ملت غیور این سرزمین خواهد بود.

«سید جمال شاه» وزیر فرهنگ پاکستان به عنوان مهمان ویژه این برنامه با تقدیر از ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان برای برپایی نمایشگاه فلسطین گفت: توقف جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یکپارچگی جهان اسلام و یکصدایی ملت‌های عدالتخواه جهان را می‌طلبد.

مظلومیت فلسطین در قاب تصویر

وی با تمجید از مواضع قوی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حمایت از فلسطین، گفت: باید از ظرفیت‌های هنری برای بازگویی مشکلات ملت فلسطین و روشنگری علیه تهاجم رژیم اشغالگر اسرائیل استفاده کنیم.

جمال شاه با سرزنش سکوت مجامع بین المللی در قبال تداوم جنایات اسرائیل و پشتیبانی قدرت‌های غربی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: فلسطین تنها متعلق به فلسطینیان است و اکنون زمان توقف اشغال نامشروع اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی فرارسیده است.

نمایشگاه عکس فلسطین شامل ۷۶ اثر منتخب هنری در حوزه عکاسی، نقاشی و کاریکاتور با موضوع قدس، فلسطین و غزه همزمان با چهلمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی توسط رزمندگان مقاومت برپا شد و به مدت ۳ روز ادامه خواهد یافت‌.

مظلومیت فلسطین در قاب تصویر

با توجه به رویدادهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و به منظور پاسداشت مقاومت مردم مظلوم غزه و روشنگری علیه جنایات ضدبشری رژیم کودک کش اسرائیل، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد فرصتی را فراهم کرد تا حامیان ملت فلسطین بتوانند این رویداد تاریخی را در قاب تصویر مشاهده نمایند.

خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان طی گفت‌وگویی با ایرنا اظهار داشت: مردم پاکستان به ویژه نسل جوان این کشور مشتاق دیدن برنامه های هنری و آشنایی با فرهنگ مقاومت بوده و در این چند هفته هم ثابت کردند که در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی یکپارچه و متحد هستند.

مظلومیت فلسطین در قاب تصویر

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه به تصویر کشیدن رنج هر روزه مردم غزه تحت ظلم و ستم ارتش اشغالگر اسرائیل و همزمان انعکاس شجاعت و مقاومت کم نظیر رزمندگان مقاومت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی است.

خزاعی افزود: برپایی این نمایشگاه کاری است که ما می‌توانیم در برابر اتفاقات رخ داده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام دهیم و این نمایشگاه روایتگر تصویری این اتفاقات تاریخی به ویژه روشنگری علیه جنایات اسرائیل و سکوت جهان در برابر نسل ‌کشی مردم غزه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha