اسلام‌آباد- ایرنا- پاکستان برای جذب سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری امارات متحده عربی در حوزه‌های انرژی، بنادر، معادن و امنیت غذایی اسلام آباد، قرارداد همکاری با این کشور امضا کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از رسانه‌های دولتی پاکستان، در جریان سفر رسمی انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان به ابوظبی تفاهم نامه‌هایی میان دولت‌های ۲ کشور در زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های انرژی، پروژه‌های عملیات بندری، تصفیه فاضلاب، امنیت غذایی، لجستیک، معادن، خدمات بانکی و مالی به امضا رسید.

دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: در مراسم امضای این تفاهمنامه نخست وزیر این کشور به همراه ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان و شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی حضور یافتند.

در این بیانیه آمده است: با تفاهمنامه‌های امضا شده میان دو کشور، مسیر سرمایه‌گذاری کلان امارات در پاکستان به ارزش چندین میلیارد دلار هموار می‌شود.

نخست وزیر پاکستان گفت که در پی همکاری‌های اقتصادی با امارات، مشارکت راهبردی و ثبات منطقه‌ای دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است‌.

در دیدار نخست وزیر پاکستان و رئیس امارات متحده عربی همچنین تحولات منطقه‌ای و جهانی با اشاره به وخامت اوضاع حقوق بشر در فلسطین اشغالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، دولت پاکستان با حمایت ارتش این کشور شورایی موسوم به "شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری" SIFC را تشکیل داده که هدف اصلی آن تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان به ویژه از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس است و نقش ارتش نیز به عنوان تضمین دهنده سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان تعریف شده است.