همدان- ایرنا- کاراته کای همدانی که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد گفت: اگر در لیگ‌های جهانی شرکت نکنم، از رنکینگ مورد ارزیابی خارج می‌شوم و حضور در رویدادهای مهم بین المللی را از دست می‌دهم و برای شرکت در این رقابت ها نیز نیازمند حامی مالی(اسپانسر) هستم.

مهدی شهگل روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون به صورت انفرادی تمرین آماده‌سازی خود را در همدان انجام می‌دهد و باید در سه لیگ جهانی شرکت کنم.

وی اضافه کرد: کاراته از سال ۲۰۲۴ در رنکینگ جهانی قرار گرفته است و اگر نتوانم در لیگ‌های جهانی شرکت نکنم، از این رتبه‌بندی خارج می‌شوم.

عضو تیم ملی کاراته بزرگسالان کشور ادامه داد: در ۲ سال گذشته توانسته‌ام در مسابقات مختلف بین المللی افتخار کسب کنم و اکنون نیز برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی نیاز به حضور در لیگ جهانی دارم.

شهگل خاطرنشان کرد: برای حضور در لیگ‌های جهانی نیاز مبرم به حمایت مالی دارم تا ضمن اعزام به مسابقات، رنکینگ خود را ارتفا بدهم.

وی افزود: ۲ سال قهرمان آسیا شده‌ام و با حضور در ۲ لیگ جهانی توانستم رنکینگ ۴۸ جهان را کسب کنم اما به دلیل ادامه ندادن در این رده از لیگ، به رتبه بالای ۸۰ تنزل کرده‌ام.

وی یادآور شد: اگر در سه لیگ جهانی پیش رو شرکت نکنم به طور قطع رویدادهای آسیایی و جهانی که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود را از دست خواهم داد.

گفتنی است؛ مهدی شهگل ۲ سال قبل با کسب مدال طلای آسیایی توانست نام خود را به عنوان نخستین مدال آور تاریخ کاراته استان همدان در رده سنی بزرگسالان ثبت کند.

او هم اکنون پرافتخارترین کاراته کا استان همدان در میادین بین المللی به شمار می‌رود.