مهاباد- ایرنا- مدیر شرکت آب و فاضلاب مهاباد گفت: با تلاش پنج ساعته غواصان، صافی برج آبگیر تصفیه خانه سد این شهر پاکسازی شد و کیفیت آب شرب مهاباد ارتقا یافت. 

مسعود امجدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اعلام نیاز این شرکن مبنی بر گرفتگی صافی برج آبگیر تصفیه خانه سد مهاباد چهار نفر از غواصان سازمان آتش نشانی مهاباد در به محل حاضر شدند.

وی اضافه کرد: در این عملیات غواضان پس از تلاش ۲ روزه در عمق پنج متری زیر آب موفق به پاکسازی صافی و آب مخزن تصفیه خانه تامین شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب مهاباد اظهار کرد: آخرین باری که صافی برج آبگیر تصفیه خانه مهاباد پاکسازی شده بود مربوط به سال گذشته بوده و امسال هم به دلیل ورود انواع مواد اضافی و زباله نسبت به پاکسازی آن اقدام شد.

امجدی از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه عامل آلوده‌کننده آب، موارد را بلافاصله به این اداره اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: دریاچه سد مهاباد از مهمترین مکان‌های گردشگری این شهرستان است که در فاصله یک کیلومتری این شهر واقع شده و همه‌روزه و به ویژه در روزهای تعطیل پذیرای شمار زیادی از شهروندان و گردشگران است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.