یزد- ایرنا-  شهردار یزد از ساخت گرمخانه موقت برای بی‌خانمان‌ها در این شهر خبر داد و گفت: بزودی این گرمخانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری یزد، "ابوالقاسم محی‌الدینی" افزود: این گرمخانه با فضای ۴۰۰ متر مربع در ورودی آرامگاه خلدبرین در حال ساخت است و همه اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آن با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال انجام شده است.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این گرمخانه، هر شب حدود ۳۰ نفر از افراد بی خانمان در آن پذیرش و اسکان داده خواهند شد.

شهردار تصریح کرد: این گرمخانه به صورت موقت فعالیت خواهد کرد و به زودی عملیات اجرایی ساخت گرمخانه تخصصی با مشارکت یکی از خیران یزدی آغاز می شود.

یکهزار تابلو جدید در سطح شهر یزد آماده نصب است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از نصب پنج هزار تابلو در معابر، خیابان ها و بلوارهای شهر تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی یزد ،"عزیزالله سیفی" گفت: علائم هدایت مسیر یا راهنمای مسیر از مؤثر ترین و مهم ترین تابلو ها هستند و از جمله مهم ترین تابلوهای راهنمای مسیر، تابلو های نام خیابان و تابلو های علائم رانندگی هستند که بدون وجود آن ها مشکلات زیادی برای رانندگان به وجود خواهد آمد و بخش مهمی از هویت بصری شهر ها را شامل می شود.

وی افزود: یکی از ضروری ترین تجهیزات شهری تابلوهای اسامی معابر می‌باشد، این تابلو ها با ارائه اطلاعات دقیق و مؤثر به تسهیل زندگی شهری و پیدا کردن مسیر های نا آشنا برای رانندگان و عابران کمک می کند.

سیفی ادامه داد: تابلو های شناسایی معابر علاوه یر زیبایی، جلوگیری از سردرگمی و اتلاف وقت شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آن ها را به دنبال دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۵۰مورد نامگذاری جدید انجام شده است و ۱۵۰۰ تابلو جدید آماده نصب است و ۵۰۰۰ تابلو تا آخرسال نصب خواهد شد.