بوشهر- ایرنا- رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: مجرمان سایبری با ارسال گسترده پیامک‌هایی با عنوان اخطاریه مالیاتی حاوی پیوندهای جعلی در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، قصد کلاهبرداری از هم‌استانی‌ها را دارند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "مهدی قاسمی" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در چند روز اخیر دیده شده که مجرمان سایبری با ارسال گسترده پیامک‌هایی با عنوان اخطاریه مالیاتی اداره امور مالیاتی کشور حاوی پیوندهای جعلی در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان، قصد کلاهبرداری از هم‌استانی‌ها را داشته‌اند.

وی افزود: کاربران پس از دریافت پیامک و ورود به پیوند جعلی، صفحه‌ای مشابه درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور را می‌بینند و سپس دعوت به نصب برنامه مخرب و در ادامه برای مشاهده اوراق اخطاریه به یک درگاه پرداخت اینترنتی بانکی غیرواقعی هدایت می‌شوند.

رییس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: در نهایت اطلاعات حساب بانکی مردم و در برخی موارد کل اطلاعات ذخیره شده تجهیزات هوشمند همراه آن‌ها برای سواستفاده‌های مجرمانه در اختیار کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

قاسمی عنوان کرد: ارسال پیامک‌های مشابه با سرشماره شخصی فقط با اهداف مجرمانه است.

وی به مردم توصیه کرد: از ورود به پیوندهای جانمایی شده در این پیامک‌های جعلی و نصب برنامه معرفی شده که بدافزار است خودداری و دقت کنند که مودیان می‌بایست اقدامات خود را فقط از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور در کارپوشه خود به آدرس my.tax.gov.ir انجام دهند.