۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85311508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ میلیارد ریال به حساب مال‌باختگان جرایم سایبری بوشهر پرداخت شد

بوشهر- ایرنا- رییس پلیس فتای استان بوشهر گفت: ۴۶ میلیارد ریال خسارت وارده به شکات پرونده‌های جرایم سایبری حوزه مالی و اقتصادی در این استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، "سرهنگ مهدی قاسمی" روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضایی، زمینه عودت ۴۶ میلیارد ریال پرونده‌های متشکله در پلیس فتا با موضوعات مالی و اقتصادی نظیر کلاهبرداری اینترنتی و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی به مال باختگان انجام شد.

وی بدون ذکر آخرین وضعیت پرونده‌های موجود با ارزش ریالی، افزود: به زودی و با اقدامات تخصصی افسران سایبر پلیس فتا استان، زمینه بازگرداندن بخش دیگری از وجوه باقیمانده انجام می شود.

رییس پلیس فتای استان بوشهر تصریح کرد: با هدف پیشگیری از شکل‌گیری جرایم اینترنتی و کاهش آسیب پذیری شهروندان، ارتقای سواد رسانه و آگاه‌سازی عمومی را دنبال می کنیم.

قاسمی ادامه داد: برخی از کاربران فضای مجازی با وجود آموزش‌ها و توصیه‌های مکرر پلیس فتا، فریب کلاهبرداران را خورده و وارد لینک‌های با منابع ناشناس می‌شوند.

وی بیان کرد: این افراد سپس به درگاه بانکی هدایت و اطلاعات حساب خود را در اختیار آنها قرار داده یا در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از مشاهده کالای مورد نظر، بخشی از مبلغ مورد توافق را به عنوان بیعانه یا کل مبلغ را پرداخت و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

رییس پلیس فتای استان بوشهر یادآور شد: کاربران می‌توانند قبل از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و جهت استفاده ایمن به سایت پلیس فتا مراجعه و از اطلاعات، اخبار و آموزش‌های جامعی که وجود دارد، استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha