اسلام‌آباد - ایرنا - در جریان سفر نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به کویت، هفت قرارداد همکاری در بخش‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری کلان کویت در پاکستان میان دو کشور امضا شد.

به ‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، انوار الحق کاکر با هدف دیدار با مقام‌های بلندپایه کویت و نهایی کردن سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری کویت در پاکستان، به آن کشور سفر کرد.

نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان در این سفر با ولیعهد، نخست وزیر و وزیر کشور کویت دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

نخست وزیر پاکستان امضای قراردادهای همکاری با کویت را نقطه عطف دیگری در دستاوردهایی دانست که شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری (SIFC) در پاکستان به ارمغان می آورد.

دولت پاکستان با حمایت ارتش این کشور شورایی موسوم به «شورای ویژه تسهیل سرمایه‌گذاری(SIFC)» را تشکیل داده که هدف اصلی آن جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان به ویژه از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس است و نقش ارتش نیز به عنوان تضمین دهنده سرمایه‌گذاری خارجی در پاکستان تعریف شده است.

براساس این گزارش، امضای هفت قرارداد همکاری میان پاکستان و کویت سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری این کشور عربی در بخش‌های انرژی، معادن، تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، امنیت غذایی و فناوری در پاکستان را تسهیل خواهد کرد.