به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه آهن لرستان رحمت رحمت نژاد روز پنجشنبه اظهار کرد: در این راستا گروه نظارت بر خط و سازههای فنی این اداره کل با همکاری امور نگهداری خط و ابنیه فنی (شرکت تراورس)، جهت عملیات نگهداری و تعمیرات مستمر، نسبت به برچیدن ۲ دستگاه سوزن فرسوده و مستهلک قدیمی اقدام کردند.
وی افزود: در این عملیات ۳۰۰ مترمکعب عملیات خاکبرداری، تسطیح و بسترسازی انجام، ۲ دستگاه سوزن UIC۶۰ با تراورس بتونی مونتاژ و نصب شد و راه اندازی علائم الکتریکی مربوطه صورت گرفت.
رحمت نژاد بیان کرد: همچنین اجرای بالاست ریزی( لایه ای بین ریل و زیربالاست که از مصالح دانه ای سنگ شکسته تشکیل شده و دارای دانه بندی یکنواخت است) و زیرکوبی سوزن و خطوط رابط طرفین نیز از جمله فعالیتهای تکمیلی صورت گرفته در ایستگاه چمسنگر بود.
راه آهن لرستان به طول ۱۵۵ کیلومتر همزمان با راه آهن سراسری شمال - جنوب از سال ۱۳۰۶ تا ۱۳۱۷ ساخته شد که از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه های زاگرس شده است و از دره های تنگ و در جوار رودخانه سزار ( دز ) به مسیر خود ادامه می دهد.