سنندج- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مازاد بر نیاز مردم استان، گوشت مرغ تولید شده است به گونه ای که در ماه های مهر و آبان میزان جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری افزون بر سه میلیون قطعه بوده است.

محمد بیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه از لحاظ تولید گوشت مرغ در استان هیچ گونه مشکل و کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: در ماه های مهر و آبان سه میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جوجه ریزی انجام شده در ماه های مهر و آبان وارد بازار شده است، اضافه کرد: نیاز روزانه مردم استان ۱۱۰ تن گوشت مرغ است و روزانه ۱۵۰ تن از این محصول در بازار عرضه می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد میزان جوجه ریزی انجام شده در ۲ ماهه پاییز امسال مازاد بر نیاز مردم استان است، ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان ۸۵۰ هزار ریال است و عرضه بیش از این قیمت گرانفروشی محسوب می شود.

براساس شنیده ها، به دلیل اختلاف قیمت مرغ بین کردستان و استان های همجوار آن، بخشی از مرغ تولیدی استان به وسیله خودروهای سواری و بدون مجوز از استان خارج می شود.

در روزهای اخیر که اخباری مبنی بر افزایش قیمت مرغ هم در شبکه های اجتماعی مجازی منتشر شده بود میزان تقاضا برای این محصول افزایش پیدا کرده است و این یکی از دلایلی است که موجب شده است در ساعات ابتدایی روز مرغ در بسیاری از مرغ فروشی ها تمام شود.