زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: هشت درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۹ هزار و ۹۰۷ خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۴ خانوار معادل ۶۴ درصد مستمری بگیر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح اله خدابنده لو در خطبه های پیش از نماز جمعه این استان افزود: بر این اساس ۳۶ درصد مابقی افراد نیز به صورت غیرمستمر از خدمات این اداره کل بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از ۶۶ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی خدمات دریافت می کنند.

این مسوول در خصوص توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان نیز ادامه داد: در ۶ماهه اول سال بیش از یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از لوازم کمک توانبخشی شامل لوازم بهداشتی، ویلچر، سمعک، باتری سمعک، عصای نابینایان، ارتز و پروتز، دستگیره کمکی، تشک مواج و غیره استفاده کردند.

وی اظهار داشت: تعداد مددجویان نگهداری شده در مراکز شبانه روزی ۷۸۹ نفر است و به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز و بصورت ماهانه به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

خدابنده لو افزود: طبق برنامه ریزی ها امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای خرید سمعک مورد نیاز گروه های هدف در نظر گرفته شده است و افراد می توانند در صورت بروز مشکل مراجعه و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی در خصوص تامین ویلچر برقی مورد نیاز نیز گفت: این وسیله برای افراد واجد شرایط در اولویت قرار گرفته و تلاش می شود با تامین منابع این کار مهم انجام گیرد.

این مسوول ابراز امیدواری کرد که در سفر آینده رییس جمهور به استان بخشی از کمبودهای بهزیستی برطرف شود.