تبریز- ایرنا- فرماندار ورزقان با بیان اینکه این شهرستان با توجه دولت سیزدهم در مسیر توسعه قرار گرفته است، گفت: راهبرد توسعه شهرستان به واسطه موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های موجود صنعتی و معدنی بر نقش آفرینی در منطقه شمال غرب کشور حتی کشورهای اوراسیا و اروپایی ترسیم شده است. ‎

به گزارش روز شنبه ایرنا، « مهدی نعمتی» در دیدار با مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی افزود: شهرستان ورزقان به لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی جایگاه مناسبی دارد ولی متاسفانه در سال های گذشته آن گونه که باید رشد و توسعه پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: در دوران دولت فعلی اقدامات بسیار اثرگذار و توسعه محوری در شهرستان شروع شده و این شهرستان را به یکی از کارگاه های صنعتی کشور تبدیل کرده است.

‎نعمتی با اشاره به موفقیت های اخیر صنایع مس سونگون تاکید کرد: به طور قطع سهم صنایع مس در این توسعه بی نظیر و کم نظیر است و هر مجموعه ای که بتواند در این توسعه و رشد نقش آفرینی کند قطع به یقین از محاسن و ویژگی های آن در آینده بهره مند خواهد شد.

‎وی از فعالیت ۲۴ واحد صنعتی در شهرک صنایع پایین دستی مس ورزقان خبر داد و افزود: ۸ کارخانه ای هم که غیر فعال شده بود با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی دوباره احیا شده است و مشغول فعالیت هستند.

نعمتی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرک سرمایه گذاری شده است، از آغاز عملیات احداث کمپ ورزشی باشگاه سونگون در ورزقان خبر داد و اظهار داشت: با تکمیل این کمپ در آینده نزدیک این منطقه به یکی از اصلی ترین کمپ های تیم های ورزشی در سطح ملی و بین المللی تبدیل خواهد شد که این خود در کنار ایجاد اشتغال ؛ توسعه را به همراه دارد.

‎وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری و ایجاد ارزش افزوده از معادن ارزشمند منطقه ارسباران در آینده نزدیک این منطقه نقش پیشران توسعه اقتصادی شمال غرب کشور را در دست بگیرد.

‎« مسعود کردستانی» مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ظرفیت های تنها بانک دولتی حامی بخش تعاون اظهار کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک ۱۰۰ درصد دولتی یکی از رسالت های اصلی اش حمایت از شرکت های تعاونی است از این حیث آماده حمایت از شرکت های تعاونی شهرستان هستیم.

شهرستان ورزقان در ۷۰ کیلومتری تبریز در منطقه ارسباران واقع شده است و دارای منابع خدادادی بسیار غنی از جمله، مس، طلا، سنگ آهن و طبیعتی سرسبز بکر و دل انگیز است که باعث شده علاوه بر سرمایه گذاران متعدد خارجی و داخلی، گردشگران زیادی به این شهرستان سفر کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در جریان سفر خرداد ماه سال گذشته خود به آذربایجان شرقی در محل مجتمع مس سونگون در شهرستان ورزقان حضور یافت و دستور استقلال این مجتمع را صادر کرد.