بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۵۴۱ کیلوگرم تریاک زیر بار برنج یک دستگاه کامیون درعملیات پلیس شهرستان بندرخمیر خبر داد و گفت: در این رابطه متهم که قصد داشت این محموله سنگین را به مرکز کشور منتقل کند، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: ماموران پلیس ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان بندرخمیر درپی هم‌افزایی اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان از ورود یک دستگاه کامیون کشنده ولوو حامل موادمخدر به حوزه شهرستان مطلع و بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گفت.

وی بیان کرد: ماموران با پایش نامحسوس و دقیق خودروهای عبوری این محور موفق شدند کامیون کشنده مورد نظر را شناسایی و آن را متوقف کنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در بازرسی دقیق از این خودرو ۵۴۱ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای زیر بار برنج آن جاساز شده بود، کشف شد.

توقیف جرثقیل قاچاق در جاسک

فرمانده انتظامی هرمزگان از توقیف یک دستگاه جرثقیل قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در جاسک خبر داد.

سردار جاویدان در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی لیردف شهرستان جاسک در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودروهای عبوری محور جاسک به چابهار به یک دستگاه کامیون کشنده ایویکو حامل جرثقیل مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: در بررسی مدارک مشخص شد یک دستگاه جرثقیل سنگین از مقصد بندرعباس به سمت چابهار بارگیری شده که بدون هرگونه مجوز گمرکی و قانونی بوده است؛ با هماهنگی قضائی خودرو و محموله مکشوفه توقیف و جهت سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش جرثقیل کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف زمین خواری در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام کار اطلاعاتی، فردی را که در روستای باغو از توابع شهرستان بندرعباس اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی کرده بود، شناسایی و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار دادند.

سردار جاویدان در تشریح جزئیات این خبر افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با حضور کارشناس منابع طبیعی به محل اعزام که با بررسی‌های میدانی صورت گرفته مشخص شد متهم که در سال ۱۳۸۲ مساحت ۲ هزار متر اراضی منابع طبیعی به وی واگذار شده، با شیوه و شگرد دیوارکشی به صورت غیرقانونی پنج هزار متر از اراضی ملی و دولتی را تصرف کرده است .

کشف کالای قاچاق ۱۰ میلیارد ریالی در بندرخمیر

فرمانده انتظامی بندرخمیر نیز از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی افزود: ماموران انتظامی مستقر در ایست بازرسی کنجی شهرستان بندرخمیر در راستای مبارزه با ورود کالا های ترانزیتی و قاچاق، روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری محور کهورستان به لارستان به یک دستگاه کامیون تریلی یخچال‌دار مشکوک شده و خودرو را برای بررسی بیشترمتوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد یک عدد کاپوت، سه حلقه لاستیک خودرو خارجی و تعداد ۷۳۹ قلم انواع تجهیزات کوهنوردی قاچاق و بدون مجوزهای قانونی کشف کردند.

این مسئول انتظامی با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی او به مراجع قضائی، ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بنابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی، ۱۰میلیارد ریال ریال عنوان کرد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در پارسیان

فرمانده انتظامی پارسیان نیز گفت: یک دستگاه موتورسیکلت ۶۰۰سی سی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمد رستمی اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ پارسیان حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه موتورسیکلت خارجی ۶۰۰سی سی هوندا مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده توسط راننده مشخص شد موتورسیکلت بدون مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق در حال تردد است.

فرمانده انتظامی پارسیان، ارزش موتورسیکلت توقیفی را بنا به نظر کارشناسان، پنج میلیارد ریال عنوان کرد و اظهارداشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.