تهران- ایرنا- مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) از ۲ برابر شدن اعتبار این رویداد در بیست و یکمین دوره آن نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبار امسال جشنواره امام رضا(ع) حدود ۳۰میلیارد تومان است که بخشی از آن از محل اعتبارات ۱۴۰۲ و بخشی هم در اعتبارات سال ۱۴۰۳ است.

مرتضی سعیدی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جشنواره بود که کافی نبود و بنیاد با چالش‌های مالی مواجه شد البته حمایت مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و کار به سرانجام رسید.

وی افزود: امسال داریم برنامه را با دو برابر اعتبار سال گذشته مدیریت می‌کنیم که حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

۱۲ جشنواره در پنج بخش

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) درباره رویدادهای جشنواره بیست و یکم اظهار داشت: امسال در این دوره از جشنواره امام رضا(ع) در ۵ بخش تخصصی ۱۲ جشنواره را فعال می‌کنیم.

امسال در این دوره از جشنواره امام رضا(ع) در ۵ بخش تخصصی ۱۲ جشنواره را فعال می‌کنیم

وی توضیح داد: در حوزه شعر چهار جشنواره شعر فارسی رضوی، شعر عربی رضوی، شعر ترکی رضوی و شعر کودک و نوجوان را داریم که شعر فارسی، عربی و ترکی رضوی در حوزه بین‌المللی و شعر کودک و نوجوان در سطح ملی برگزار می‌شود.

سعیدی‌زاده افزود: در جشنواره تجسمی رضوی، سه رشته تخصصی خوشنویسی، گرافیک و عکس را داریم که در خود جشنواره گرافیک رضوی رشته‌های تصویرسازی، کتیبه، پرچم، تایپوگرافی و مینیاتور را امسال تجربه می‌کنیم.

وی گفت: در رشته هنرهای نمایشی رضوی نیز جشنواره تئاتر خیابانی رضوی، تئاترکودک و نوجوان رضوی و جشنواره تئاتر صحنه‌ای رضوی برگزار می‌شود.

سعیدی‌زاده خاطرنشان کرد: در حوزه سرود نیز، جشنواره سرود دانش‌آموزی را داریم که در سطح آموزش و پرورش و جشنواره سرودهای شهری در دهه کرامت برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه رضوی در دور بیست و یکم

وی گفت: در حوزه هنرهای تصویری هم، امسال جشنواره فیلم کوتاه رضوی را با مشارکت سازمان سینمایی و آستان قدس و حوزه هنری برگزار می کنیم که تا یک ماه آینده نشست خبری آن هم برگزار خواهد شد.

سعیدی‌زاده همچنین گفت: جشنواره روستایی و دانشجویی بخش‌های دیگری است که در رویداد بیست و یکم مورد توجه خواهد بود و برگزار خواهد شد. جشنواره روستایی چند سال برگزار شده و حال ما در کنار آن قرار داریم تا تداوم یابد و در سال‌های دیگر هم آن را برگزار خواهیم کرد. جشنواره دانشجویی رضوی هم با محوریت جهاد دانشگاهی و همیاری وزارت علوم تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

به گفته وی بخش روستایی از نوآوری‌های امسال بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) است؛ این بخش، با هدف توسعه فرهنگ روستایی آموزه‌های رضوی و احیای سنت‌های روستایی و زیست پایدار روستایی و مشارکت معاونت روستایی در پنج بخش سرود، آیین‌های نمایشی و پرده‌خوانی، مدیحه سرایی، چاوشی خانی و عکس در روستای کردر رضوی شهرستان میناب هرمزگان که سابقه۱۶ ساله دارد و پنج سال است که در سطح ملی برگزار می‌شود.