تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: هیچ اطلاعات رسمی و موثقی در زمینه استفاده از مازوت به عنوان سوخت در سطح استان وجود ندارد و بیشتر مطالب مطرح شده در این خصوص، فضاسازی و گمانه زنی های رسانه ای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت، اظهار داشت: متاسفانه از گذشته به این شکل بوده که هر وقت با پدیده آلودگی هوا مواجه شده ایم تازه مسئولان به فکر برنامه ریزی برای رفع مشکل افتاده اند.

وی افزود: عوامل متعددی در بروز آلودگی هوای شهر تهران نقش دارند که برخی از آنها مقطعی و براساس شرایط فصلی و برخی نیز عوامل پایدار و موثر در سطح استان هستند که دراین زمینه می توان به تردد وسایط نقلیه تا فعالیت کارخانه های صنعتی و مراکز تولید شن و ماسه و گاها استفاده از سوخت نامناسب اشاره کرد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی بروز آلودگی هوا در پایتخت، تردد تعداد زیاد موتورسیکلت است که در این زمینه و برای رفع مشکل، نیازمند همراهی و همکاری جمعی هستیم و دولت به تنهایی قادر به حل مشکل نیست چراکه لازمه تحقق این مهم همکاری کامل مردم است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال مازوت سوزی در سطح استان تهران، گفت: در این زمینه هیچ منبع رسمی و موثقی وجود ندارد و گاها براساس یک فضاسازی رسانه ای موضوع مطرح می شود.

استاندار تهران تصریح کرد: شرایط ما به لحاظ تامین سوخت، بحرانی نیست که بخواهیم از مازوت استفاده کنیم.

فخاری در خصوص تصمیمات مرتبط با تعطیلی مراکز آموزشی و یا ادارات برای بهبود شرایط کیفی هوا نیز گفت: عوامل موثری در زمینه اعلام تعطیلی به واسطه آلودگی هوا موثر است و متولیان براساس رصدهای دقیق و مستمر روزانه و گزارش های دریافتی تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: اعتقاد داریم که تعطیلات موضوعیت و اثری در بحث آلودگی هوا ندارد چراکه از حجم تردد خودروها و فعالیت های مردم کم نمی کند.