پلیس راهور پایتخت: معاینه فنی ۴۰۰ خودرو دودزا باطل شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از ابطال معاینه فنی ۴۰۰ خودرو سواری دودزا و معیوب(دارای مشکل فنی) طی ۴۸ ساعت گذشته با اجرای طرح زوج و فرد در سطح پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شریفی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این تعداد خودرو دارای معاینه فنی بودند که به دلیل دودزایی و ایجاد آلودگی هوا توسط نیروهای پلیس راهور طی ۴۸ ساعت گذشته در سطح معابر شهر تهران متوقف و معاینه فنی آنها باطل شده است.

وی تصریح کرد: عوامل پلیس راهور با توجه به شرایط مرتبط با وضعیت هوایی پایتخت در معابر سطح شهر مستقر شده و به صورت هوشمند با خودروهای فاقد معاینه فنی و یا دارای معاینه فنی که دودزا باشند، در همان محل برخورد و ضمن اخذ جریمه و یا ابطال معاینه فنی، خودروها به مراکز معاینه فنی سطح شهر ارجاع داده می شوند.

سرهنگ شریفی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد خودرو در شهر تهران با هدف کاهش میزان آلودگی هوا، گفت: براساس این طرح، خودروهای با پلاک فرد(رقم آخر پلاک) در روزهای فرد و خودروهای با پلاک زوج نیز در روزهای زوج مجاز به تردد در محدوده طرح آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق هستند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ همچنین از ممنوعیت تردد شبانه کامیون ها در پایتخت خبر داد و افزود: تمامی معابر شهر تهران برای تردد خودروهای دیزلی به استثنای کامیونت ها ممنوع است و پلیس با متخلفان براساس قانون برخورد می کند.

سرهنگ شریفی اظهار داشت: محدوده طرح کاهش آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق در شهر تهران از بزرگراه بعثت به سمت شمال ، بزرگراه نواب به سمت شرق ، بزرگراه چمران به سمت شرق و بزرگراه همت به سمت جنوب و بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب است که تردد خودروها در این محدوده بر اساس رقم آخر پلاک می باشد.

با توجه به افزایش میزان آلودگی هوای شهر تهران، تمامی مقاطع تحصیلی استان تهران غیر از شهر فیروزکوه (امروز) در نوبت صبح و عصر تعطیل شد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوییلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری می کنند.

درهمین ارتباط، صدور مجوزهای روزانه طرح ترافیک نیز در روزهای اخیر ممنوع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha