شهرکرد- ایرنا- آغاز فراخوان رویداد فرهنگی هنری "فرصت شکوفایی"، کسب رتبه سوم مسابقات سراسری قرآن کریم کشور و آسمانی شدن پدر و مادر ۲ شهید از جمله اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری در روز دوشنبه ۱۳ آذر است.

به گزارش ایرنا، فراخوان رویداد فرهنگی‌ هنری "فرصت شکوفایی" به منظور پشتیبانی و ارائه گسترده آثار هنرمندان استان در فضای مجازی در استان اعلام شد.

در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره آمده است: علاقمندان می‌توانند در قالب تهیه عکس‌نوشته از سروده‌ها و اشعار، انتشار داستان کوتاه و داستانک، تولید استوری و موشن‌گرافی از آثار رسیده، انتشار عکس‌های برتر موضوعی و مناسبتی، معرفی چهره‌های هنری، اطلاع‌رسانی رویدادهای ملی و استانی حوزه هنری و فرهنگی در این جشنواره شرکت کنند.

هنرمندان‌ علاقه‌مند به شرکت در این رویداد می‌توانند با شماره ۰۹۰۴۵۳۲۳۸۸۰ در پیام‌رسان ایتا در تماس باشند.

کسب رتبه سوم جشنواره ملی قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سجاد براتی بنی نماینده استان در رشته دعاخوانی مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران توانست رتبه سوم را کسب کند.

حسن امیری افزود: در این دوره از مسابقات چهار نماینده از استان در رشته دعاخوانی و حفظ کل شرکت کردند.

وی بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد: برگزاری محافل قرآنی در تحقق فرهنگ دینی به ویژه در میان خانواده‌ها تاثیرگذار است و یکی از این راه‌ها، برگزاری رویدادهای قرآنی همچون محافل و مسابقات قرآنی است.

مادر شهید "شهاب آزاده قهفرخی"آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاجیه خانم بیگم اتابک مادر شهید سید شهاب آزاده قهفرخی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

اسماعیل عسگری افزود: شهید سید شهاب آزاده در یکم شهریور ۱۳۴۵ در شهر فرخشهر متولد شد. وی تا دوم راهنمایی درس خواند و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در پنجم اسفند ماه ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۸ پس از تفحص در بهشت صالح زادگاهش به خاک سپرده شد.

پویش کتابخوانی در استان

به گزارش ایرنا، پویش کتابخوانی با محوریت کتاب" فرزندان ایرانیم" به قلم داوود امیریان است که برای رسته سنی نوجوانان به نگارش آمده و محتوای آن در خصوص ماجراهای کودکی نویسنده و نحوه اعزام به جبهه وی است.

علاقه‌مندان شرکت‌ در این پویش می‌توانند تصویر مهمترین عبارت، گفتار، روایت و یا صفحه‌ از دید خود را به شماره ۰۹۰۴۵۳۲۳۸۸۰ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

این پویش که از سوی بسیج هنرمندان استان برگزار می‌شود، تا ۹ دی ادامه دارد و برگزیدگان این پویش ۱۳ دی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی معرفی و تجلیل می‎شوند.

تولید مستند "کوچه ۳۲"

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: مستند «کوچه ۳۲» زندگی حجت‌الاسلام « شیخ غفار رئیسی» روحانی جوان و فعال استان است که با کارگردانی «مجید ابراهیمیان» از فیلم‌سازان جوان در قالب فیلم مستند تولید شده است.

احسان قائدی افزود: حجت الاسلام « شیخ غفار رئیسی» از روحانیان فعال استان است که زندگی خود را وقف فعالیت های فرهنگی در محله‌های آسیب‌پذیر استان کرده و تلاش دارد با فعالیت فرهنگی و هنری در این مناطق آسیب‌های اجتماعی افراد این مناطق را اصلاح کند.

پدر شهید قائمی آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: پدر شهید «رمضان اژدهایی گندمانی» (سعید قائمی) دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

اسماعیل عسگری افزود: شهید رمضان اژدهایی ۱۸ شهریور ۱۳۴۳ در روستای سناجان بروجن متولد شد دانش آموز چهارم متوسطه در رشته اقتصاد بود که از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و دوم بهمن ۱۳۶۱ در "عین‌خوش" توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض عظمای شهادت نائل شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.