اهواز-ایرنا _ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه چمران اهواز گفت: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه چمران اهواز از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۸ فرصت شغلی فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا کیاست روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه چمران اهواز در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم این دانشگاه افزود: دانشگاه چمران اهواز موفق به کسب رتبه‌ ۶۰۰ تا ۸۰۰ در رشته‌هایی چون ریاضی، آمار، شیمی، فیزیک، زمین شناسی، علوم محیط زیستی و رتبه ۸۰۰ تا یک هزار در رشته‌های مهندسی از جمله کشاورزی و دامپزشکی شده است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت مقالات ارایه شده در این دانشگاه از حالت نرمال بالاتر است، ادامه داد: این دانشگاه در حوزه رویت پذیری مقالات جای کار دارد.
کیاست بر ضرورت تاثیر رویت پذیری مقالات دانشگاهی تاکید کرد و گفت: رویت پذیری موجب کسب شهرت علمی در زمینه‌های تخصصی می‌شود و باعث افزایش تاثیرگذاری در حوزه پژوهش، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ارتقای شاخص‌های همکاری علمی در سطح ملی و بین المللی و جذب مخاطبان می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه چمران اهواز درخصوص فعالیت های مرکز رشد دانشگاه نیز گفت: حدود ۷۰ شرکت خلاق و دانش بنیان در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فعال هستند که توانسته اند سهم خوبی را در زمینه اشتغال به خود اختصاص دهند.
وی به فروش خدمات مرکز رشد این دانشگاه اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال از محل فروش خدمات مرکز رشد دانشگاه در سال گذشته حاصل شده و امسال نیز سهم فروش خدمات این مرکز ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.
کیاست به برگزاری ۱۴ همایش ملی و بین المللی از هفته پژوهش سال گذشته تاکنون در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه تاثیر بسزایی در ارتقای پژوهش دانشگاه دارد.
وی با بیان اینکه حدود ۸۰ کتاب توسط محققان دانشگاه چمران اهواز تالیف و ترجمه‌ شده است، افزود: به مناسبت هفته پژوهش برنامه‌های زیادی در دانشگاه چمران اهواز اجرا شده و از روز اول هفته درب‌های دانشگاه به روی همه باز بوده است.
معاون پژوهش وفناوری دانشگاه چمران اهواز گفت: طی درخواست از مدارس استان بنا شد دانش آموزان علاقه‌مند از ظرفیت‌های دانشگاه بازدید کنند که در روز اول هفته پژوهش سه هزار دانش آموز از دانشگاه بازدید کردند ضمن اینکه این دانشگاه چهارشنبه پذیرای ۷۰۰ دانش آموز حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد: همواره تاکید شده تعامل سازنده ای بین صنعتگران و پژوهشگران وجود داشته باشد لذا با صنایع استان نامه نگاری شد تا اگر صنایع نیازمند تحقیق یا نشستی تخصصی هستند اعلام کنند.
کیاست به برگزاری ۲۵ سمینار نیازسنجی با حضور صنایع در دانشگاه چمران اهواز اشاره و بیان کرد: نمایشگاه کتاب در کتابخانه مرکزی دانشگاه دایر شده که مورد بازدید دانش آموزان قرار خواهند گرفت.
وی افزود: تمام شاخص های دانشگاه با وجود محدودیت های مالی و شیب کم مثبت است و امیدواریم با تصمیماتی که گرفته شده این شاخص‌ها توسعه یابند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه چمران اهواز با بیان اینکه دانشگاه‌ها براساس پنج معیار سنجیده می شوند، گفت: در سال ۲۰۲۳، رتبه دانشگاه چمران اهواز در زمینه تدریس ۲۲ بوده در حالی که در سال ۲۰۲۴ به ۲۹.۶ رسیده است.
وی ادامه داد: دانشگاه چمران اهواز در زمینه تحقیقات و پژوهش در سال ۲۰۲۳ رتبه ۱۷.۲ کسب کرده که در سال ۲۰۲۴ به ۱۹.۳ ارتقا یافته است.
کیاست اظهارکرد: دانشگاه چمران اهواز همچنین در ارتباط با صنعت در سال ۲۰۲۳ رتبه ۷۹.۳ را کسب کرده که این رتبه در سال ۲۰۲۴ به ۵۱.۸ رسیده است، رتبه این دانشگاه در زمینه ارتباطات بین المللی از ۲۲.۳ در سال ۲۰۲۳ به ۲۷.۲ در سال ۲۰۲۴ رسیده است.
وی با بیان اینکه اکثر شاخص‌های تاثیرگذار دانشگاه چمران مثبت بوده اند، اضافه کرد: در زمینه تحقیقات و دیگر شاخص های مطرح شده نیز وضعیت دانشگاه مطلوب تر از وضعیت میانه است.