یاسوج - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد هوای استان تا ۱۰روز آینده پایدار است و بارندگی نخواهیم داشت.

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی جدیدی تا هفته پایانی آذرماه امسال وارد کهگیلویه و بویراحمد نخواهد شد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی هفته پایانی آذرماه وارد استان می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله زمانی جزییات این سامانه در روزهای آینده تشریح می شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حداقل دمای هوای بامداد امروز در ایستگاه های هواشناسی استان در یاسوج صفر، سی سخت ۲، مارگون ۲.۴،دوگنبدان ۷.۱،دهدشت ۴.۶،امامزاده جعفر ۷.۱،لنده ۶.۱ و لیکک نیز ۱۳.۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی بیان کرد:حداکثر دمای شبانه روز گذشته در یاسوج ۱۹ ،سی سخت ۱۸.۲،مارگون ۱۷.۳،دوگنبدان ۲۷.۷،دهدشت ۲۶.۵،امامزاده جعفر ۲۷،لنده ۲۸ و لیکک ۲۶.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند عنوان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی استان نشان می دهد که در شبانه روز آینده جو استان صاف تا قسمتی ابری،گاهی ورزش باد خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.