بندرعباس - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: سامانه اجاره بهای مسکن برای شهر بندعباس آماده شده و کارشناسان رسمی دادگستری درحال بررسی قیمت‌های منازل مسکونی در هر محله هستند.

سعید حاجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیمت‌های مسکن باید به گونه‌ای باشد که مردم ساکن در این شهر برای اجاره کردن منزل جهت سکونت خود، دچار مشکلات معیشتی نشوند.

وی تاکید کرد: البته این فرآیند زمان بر بوده و به آسانی نمی‌توان کار را پایان یافته اعلام کرد؛ چرا که در این صورت مردمی که باید از آن استفاده کنند دچار چالش‌های بسیاری خواهند شد.

وی ادامه داد: تقریبا این مرحله پایانی قبل از راه‌اندازی سامانه اجاره بها برای شهر بندرعباس است.

یکم شهریورماه جاری علیرضا مُهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهر بندرعباس و حضور در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات و همچنین مشاهده وضعیت مسکن و بنگاه‌های معاملات ملکی اعلام کرد؛ بندرعباسی‌ها آماده اجرای سامانه اجاره بها باشند.

مهلی که در هنگام بازدید از واحدهای مشاور املاک شهر بندرعباس نتوانست تعجب خویش را نسبت به نرخ‌های کمیسیون‌های بنگاه‌های معاملات املاک این شهر در مقایسه با تهران نشان ندهد، اظهار کرد: در شهر تهران نرخ‌های دریافتی بنگاه‌های معالات ملکی ۲۵ صدم قیمت معامله است اما در این شهر یک درصد بوده که این بسیار گران‌تر از پایتخت است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی، در آن زمان خبر از اجرای سامانه اجاره بها در نیمه یا اواخرشهریورماه امسال در بندرعباس داد که در این راستا اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان با وجود همکاری نکردن صنف بنگاهداران معاملات املاک، از آن زمان تاکنون درحال تلاش برای تکمیل اطلاعات برای راه‌اندازی این سامانه در شهر بندرعباس بوده است.

امید می‌رود هم نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت هرمزگان بر این صنف و بنگاه‌های معاملات املاک افزایش یافته و هم این وعده هرچه سریع‌تر محقق شود تا سرپرستان خانوار به خاطر مسکن و معیشت بیش از این شرمنده اعضای خانواده خویش نشوند.