تهران- ایرنا- مجله فارن‌افرز با ارایه تحلیلی از رویکرد رژیم صهیونیستی در حمله به غزه به شواهد تاریخی اشاره و تاکید می‌کند که راهبرد این رژیم از همان ابتدا محکوم به شکست بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مجله آمریکایی در گزارش مورد اشاره، می افزاید: از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه، صهیونیست ها تا توانستند بمب بر سر مردم فلسطین ریختند تا به اصطلاح خود حماس را شکست دهند. آنها در هفته‌های گذشته با گسترش حملات زمینی و هوایی بیش از ۱۵ هزار نفر از غیرنظامیان را کشتند و در این میان ۲ میلیون نفر آواره شدند، ولی به نظر می‌رسد هیچ کدام از اهداف ادعایی اسرائیل در این حملات محقق نشده است.

این گزارش تاکید دارد که رژیم اسرائیل بیمارستان ها و آمبولانس های غزه را بمباران، حدود نیمی از ساختمان های شمال این باریکه را ویران و آب و برق منطقه را قطع کرده و به نوعی کمپینی علیه غیرنظامیان به راه انداخته است.

فارن افرز می افزاید: با وجود پیشروی بیشتر نیروهای اسرائیلی در جنوب غزه، هدف دقیق این عملیات چندان روشن نیست. اگرچه مقام های صهیونیستی ادعا می‌کنند که حماس هدفشان است ولی با نابود کردن شمال غزه و حالا جنوب این شهر، هدفشان ویران کردن کل شهر و فرستادن کل فلسطینی‌های غزه به کشور مصر است.

این مجله آمریکایی تاکید دارد که هدف نهایی اسرائیل در نوار غزه هرچه که باشد، اقدامات این رژیم در کشتار غیرنظامیان و آواره کردن آنها از خانه‌های خود چالش‌های عمیقی در سطح بین‌المللی ایجاد کرده که حتی از نظر راهبرد نظامی هم محکوم به شکست است.

بر اساس این گزارش، کشتار دسته‌جمعی ساکنان غزه، مردم این شهر را تا کنون متقاعد نکرده که دست از حمایت حماس بردارند. برعکس، این فقط باعث افزایش خشم در میان فلسطینی ها شده است. همچنین این کمپین در از بین بردن گروهی که ظاهراً هدف قرار گرفته بود، موفق نبوده و حتی شواهد حاکی از قوی‌تر شدن گروه حماس است.

فارن افرز اضافه می کند: شواهد مشابه تاریخی مثل بمباران هامبورگ با ۴۰ هزار کشته نشان داده است که بمباران مناطق غیرنظامی هیچ هدف نظامی را به سرانجام نرسانده است.

این مجله آمریکایی در انتهای گزارش خود تاکید دارد که حتی به نظر می‌رسد که ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز این کشتار را تحمل نکنند و این راهبرد رژیم اسرائیل از همان ابتدا محکوم به شکست بوده است.