نوشهر - ایرنا- امام جمعه نوشهر گفت : شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری واجب و انتخاب نماینده اصلح بر همه لازم است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته نوشهر افزود: شرکت در انتخابات وظیفه قانونی و شرعی ماست که باید انجام بدهیم و مردم باید شاخصه هایی را که رهبر معظم انقلاب در این مورد بیان می کنند آن ها را با کاندیداهای این رویداد سیاسی تطیبق دهند و هر کسی که به آن نزدیک تر است به او رای بدهند.

وی با بیان این که یک نماینده باید شجاع، مومن، کارآمد و دلسوز و التزام به قانون اساسی و اسلام داشته باشد، اظهارداشت: مردمی بودن دیگر ویژگی یک نماینده است یعنی وابسته به جریان قدرت و ثروت نباشد و خودش را از مردم بداند و در راستای منافع آنان حرکت کند و قیام و قعودش در مجلس به نفع مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد : نماینده مردمی کسی است که زد و بند نداشته باشد و برای رای گرفتن دست به کارهای خلاف نزند و اهل عمل باشد نه شعار. تراز نماینده مجلس در نظام جمهوری اسلامی شهید مدرس است که مومن، شجاع و دشمن ستیز بود.

خطیب جمعه نوشهر با اشاره به روز دانشجو تصریح کرد : تفکر ضد استکباری از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در کشورمان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، دانشجو بیدار و بیدارگر و مطالبه گر است، دانشگاه نباید محل تاخت و تاز احزاب سیاسی باشد.

وی بیان کرد : توقع مردم از دانشگاه و دانشجو ولایتمداری، وطن دوستی و خدمت به کشور است و دانشجو باید علمی بخواند که جهت دار باشد و با علمش به مردم و به کشورش خدمت بکند.

آیت الله مشایح در بخش دیگری به آغاز انتفاضه اول فلسطین در سال ۱۳۳۶ اشاره و اضافه کرد : فلسطینی در آغاز با سنگ اما امروز با موشک مبارزه می کنند و امروز هم هیچ حمایتی نمی شوند، آنان از روزی که احساس خودباوری کردند این انتفاضه را شروع کردند و تا الان به مبارزه خود ادامه می دهند.

وی گفت : اگرچه فلسطینی ها کشته می دهند اما صبر و مقاومت شان دنیا را مبهوت کرده و به طور قطع پیروزی با صبر و مقاومت است اگرچه آنان کشته می دهند اما پرچم شان در دنیا بالا رفته است.

امام جمعه نوشهر یادآور شد: اکنون جز محبوبیت مردم فلسطین در بین عامه مردم دنیا و جز نفرت به رژیم صهیونیستی در دنیا چیزی دیگری نیست و علت این که صهیونیست ها به وحشت افتادند این است که فهمیدند اگر اینبار فلسطینی ها پیروز شوند مرگ خودشان قطعی خواهد بود.