خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس لرستان گفت: سه شهید گمنام عملیات های خیبر، کربلای ۶ و بدر در لرستان تشییع و در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

سرهنگ محسن رشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

وی افزود: شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان یادآور شد: آیین استقبال از شهدای گمنام دوشنبه بیستم آذرماه از ساعت ۱۵ در گلزار شهدای شهرستان بروجرد آغاز و پس از نماز مغرب و عشا در مصلی مراسم شبی با شهدا برگزار خواهد شد.

سرهنگ رشیدی تاکید کرد: همچنین روز سه شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در دورود، ۱۵ تا ۱۷ در الیگودرز و نماز مغرب و عشا در ازنا انجام و روز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در بیرانشهر، ۱۵ تا ۱۷ در الشتر و نماز مغرب و عشا در نورآباد میزبان شهدای گمنام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در دوره چگنی، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کوهدشت و نماز مغرب و عشا در رومشکان آیین شهید گردانی برگزار می شود، اظهار کرد: روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ در پلدختر، هنگام نماز جمعه در معمولان میزبان شهیدان گمنام هستیم و عصر همان روز در خرم آباد و در سه مسجد در سه نقطه مختلف شهر مراسم شبی با شهدا برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: روز شنبه از ساعت هفت صبح تا ۱۲ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش لرستان چندین مدرسه دخترانه و پسرانه میزبان شهیدان گمنام هستند.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: روز یکشنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) سه شهید گمنام ساعت ۹ صبح در میدان شهدا خرم آباد به سمت مصلی این شهرستان تشییع خواهند شد و مراسم تدفین در ساعت ۱۴ همان روز در شهرهای کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، استان لرستان در مجموع ۶ هزار و ۵۵۵ شهید را در دوران رژیم ستمشاهی ، دفاع مقدس و پس از آن تقدیم نظام اسلامی کرده است که از این تعداد سهم خرم آباد ۲ هزار و سه ، بروجرد یک هزار و ۵۰۰ ، دورود ۶۱۹ ، الیگودرز ۵۸۹ ، ازنا ۴۰۶ ، کوهدشت ۵۰۷ ، الشتر ۳۸۶ ، دلفان ۲۴۹ ، پلدختر ۳۳۹ و رومشکان ۵۷ شهید است.

همچنین مردمان این دیار با تقدیم ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز که شامل ۱۱ هزار و ۷۲۴ جانباز تا ۲۴ درصد، پنج هزار و ۷۵۷ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۶۷۲ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۹۴ جانباز ۷۰ درصد به بالا، در مجموع ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز، ۹۰۰ آزاده، ۱۲۳ هزار و ۵۰۲ رزمنده و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

لرستان دارای ۷۴ خانواده دارای ۲ شهید، ۹ خانواده دارای سه شهید، سه خانواده دارای چهار شهید است.