یزد- ایرنا - مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد گفت: طبق آخرین گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) ، دکتر "شایسته دادفرنیا" و دکتر "بی‌بی‌فاطمه میرجلیلی" اعضای هیأت‌علمی دانشکده شیمی این دانشگاه به عنوان پژوهشگران ۲ درصد برتر دوره کاری و ۲ درصد برتر یکساله برگزیده شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه یزد ، "علی میروکیلی" با اعلام این خبر افزود: طبق آخرین گزارش مؤسسه یاد شده ۵۵۷ بانوی ایرانی در جمع پژوهشگران پر استناد کشور حضور دارند که ۱۲.۷۵ درصد از پژوهشگران پراستناد را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: فهرست پژوهشگران پراستناد بر حسب تعداد استنادهایی که در پایگاه های معتبر استنادی مانند وب آو ساینس، اسکوپوس و آی اس سی دریافت کرده‌اند، انتخاب می شوند و نیز برخی از شاخص های پژوهشی دیگر، هر ساله اعلام می‌شود.

میروکیلی ادامه داد: همچنین تعداد پژوهشگران پراستناد یک دهم درصد برتر، یک درصد برتر، ۲ درصد برتر دوره کاری، ۲ درصد برتر یک‌ساله و پژوهشگران پراستناد پایگاه ISC، علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری و همچنین سهم بانوان توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)اعلام شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس بانوان پژوهشگر پراستناد بیشترین سهم را از پژوهشگران ۲ درصد برتر یک‌ساله به خود اختصاص داده اند که از دانشگاه یزد هم ۲ نفر در این بخش برگزیده شدند.

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، با استفاده از داده‌های نمایه شده در این پایگاه، پژوهشگران ایرانی پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری را شناسایی می‌کند که در آخرین فهرست اعلامی این مؤسسه، پژوهشگران پراستناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۱) معرفی شدند.

تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه یزد ۴۷۴ نفر اعلام شده است؛ این مرکز علمی ۱۴ هزار دانشجو دارد.