حضور ۲ بانوی عضو هیات علمی دانشگاه یزد در میان پژوهشگران پُر استناد کشور

یزد- ایرنا - مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد گفت: طبق آخرین گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) ، دکتر "شایسته دادفرنیا" و دکتر "بی‌بی‌فاطمه میرجلیلی" اعضای هیأت‌علمی دانشکده شیمی این دانشگاه به عنوان پژوهشگران ۲ درصد برتر دوره کاری و ۲ درصد برتر یکساله برگزیده شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه یزد ، "علی میروکیلی" با اعلام این خبر افزود: طبق آخرین گزارش مؤسسه یاد شده ۵۵۷ بانوی ایرانی در جمع پژوهشگران پر استناد کشور حضور دارند که ۱۲.۷۵ درصد از پژوهشگران پراستناد را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: فهرست پژوهشگران پراستناد بر حسب تعداد استنادهایی که در پایگاه های معتبر استنادی مانند وب آو ساینس، اسکوپوس و آی اس سی دریافت کرده‌اند، انتخاب می شوند و نیز برخی از شاخص های پژوهشی دیگر، هر ساله اعلام می‌شود.

حضور ۲ بانوی عضو هیات علمی دانشگاه یزد در میان پژوهشگران پُر استناد کشور

میروکیلی ادامه داد: همچنین تعداد پژوهشگران پراستناد یک دهم درصد برتر، یک درصد برتر، ۲ درصد برتر دوره کاری، ۲ درصد برتر یک‌ساله و پژوهشگران پراستناد پایگاه ISC، علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری و همچنین سهم بانوان توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)اعلام شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس بانوان پژوهشگر پراستناد بیشترین سهم را از پژوهشگران ۲ درصد برتر یک‌ساله به خود اختصاص داده اند که از دانشگاه یزد هم ۲ نفر در این بخش برگزیده شدند.

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، با استفاده از داده‌های نمایه شده در این پایگاه، پژوهشگران ایرانی پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری را شناسایی می‌کند که در آخرین فهرست اعلامی این مؤسسه، پژوهشگران پراستناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۱) معرفی شدند.

تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه یزد ۴۷۴ نفر اعلام شده است؛ این مرکز علمی ۱۴ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha