کاشان- ایرنا- رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: در راستای کاهش تصدی گری دولت و مشارکت بیشتر بخش خصوصی دومین مرکز مشاوره و کاریابی شغلی غیردولتی در شهرستان راه اندازی شد.

وحید نقوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در راستای کاهش تصدی گری و مشارکت بخش خصوصی با رعایت قوانین و مقرارت اقدام به صدور مجوز به بخش خصوصی کرده و این مرکز نیز در این رابطه امروز راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: کاریابی های غیردولتی شامل داخلی و بین المللی هستند و مهمترین وظیفه آنها شناخت بازار کار داخلی و خارجی، ثبت نام از متقاضیان کار، کسب فرصت های شغلی و غیره است.

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی اردستان بیان کرد: کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در اردستان یکی از چالش های موجود واحد های صنعتی، تولیدی و بخش های مختلف شهرستان است که‌ تلاش داریم با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای این مشکل رفع شود.

نقوی گفت:با بیان اینکه نخستین واحد کاریابی شهرستان سال ۱۳۹۹ تاسیس اما فعالیت چندانی ندارد و تا کنون نتوانسته نیاز بخش صنعت و تولید را برآورده کند.

وی اضافه کرد: در چند سال گذشته با وجود تلاش های زیادی که درخصوص مهارت‌آموزی صورت گرفته، هنوز این مشکل به طور کامل برطرف نشده، کارفرمایان با کمبود نیرو کار ماهر بومی مواجه بوده، ناچار به استفاده از افراد غیر بومی هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت:برگزاری دوره های آموزش ایمنی، تخصصی و فرهنگی اجتماعی از اولویت های این اداره می باشد،در این ارتباط دوره های مختلف آموزشی برای ۲۰ واحد اقتصادی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود.

نقوی افزود:در حال حاضر۸۰ نفر از کارگران شهرستان بیمه بیکاری دریافت می کنند،این افراد با همکاری مرکز فنی و حرفه ای آموزش های لازم را کسب و جذب دیگر واحد هاخواهند شد.

اردستان ۶۶ واحد صنعتی دارد که ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.