۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85088799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردستان از کمبود نیروی کار ماهر رنج می برد

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبر: 85088799
اردستان از کمبود نیروی کار ماهر رنج می برد

کاشان _ ایرنا _ سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: بخش های مختلف شهرستان نیازمند نیروی کار ماهر است و متاسفانه بسیاری از کارگران مهارت های کافی را ندارند.

به گزارش ایرنا، وحید نقوی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: در چند سال گذشته با وجود تلاش زیاد درخصوص مهارت‌آموزی از سوی مرکز آموزش فنی و حرفه ای، مشارکت کارگران مرتبط در اردستان کم بوده و کارفرمایان با کمبود نیرو کار ماهر بومی مواجه هستند و ناگزیر از افراد غیر بومی استفاده می کنند.

وی اظهار کرد:از دیگر چالش‌های قشر کارگری در اردستان عدم آگاهی کارگران و برخی کارفرمایان از قانون کار است که نارضایتی و اختلاف درون واحد ها را به دنبال دارد.

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی اردستان بیان کرد:تنها واحد کاریابی شهرستان فعال نیست و در آینده نزدیک یک واحد کاریابی جدید راه اندازی می شود.

نقوی گفت:برگزاری دوره های آموزش ایمنی، تخصصی و فرهنگی اجتماعی از اولویت های این اداره می باشد، به زودی دوره آموزش فرهنگی برای ۲۰ واحد اقتصادی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی افزود:در حال حاضر ۸۰ نفر از کارگران شهرستان بیمه بیکاری دریافت می کنند،این افراد با همکاری مرکز فنی و حرفه ای آموزش های لازم را کسب و جذب دیگر واحد ها می شوند.
سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان بیان کرد: در هفته کار برای نخستین بار در این شهرستان، ششم اردیبهشت ماه یادواره ۳۰ شهید کارگر با حضور ۱۳ خانواده این کارگران و مسوولان شهرستان برگزار می شود و از یک خانواده به شکل نمادین تجلیل می شود.
نقوی گفت: در نخستین روز هفته کارگر، زنگ کار در کارخانه کویر مقوا نواخته می شود و در روز ۹ اردیبهشت دوره آموزش رایگان با همکاری مرکز فنی و حرفه ای اردستان برای کارگران برگزار می شود.

اردستان ۶۶ واحد صنعتی دارد که در این بین ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

از چهارم تا یازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نام گذاری شده است.
شهرستان اردستان بابیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha