رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گیلان از کشف پنج هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ زنده به وزن تقریبی ۱۶ تن فاقد مجوز حمل در شهرستان صومعه‌سرا خبر داد. 

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن‌پور اظهار کرد: برای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلوگیری از ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق، کنترل محورهای مواصلاتی سطح استان گیلان به صورت مستمر توسط پلیس انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران انتظامی شهرستان صومعه‌سرا حین گشت‌زنی به سه دستگاه کامیون حامل مرغ حین تردد در سطح حوزه استحفاظی مشکوک شده و برای بررسی آنها را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودروها، پنج هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت به وزن تقریبی ۱۶ تن کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از معرفی متهمان ۴۰، ۴۹ و ۵۴ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی مرغ‌های کشف شده را هشت میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان به قابلیت انتقال بیماری توسط دام و طیور فاقد مجوز و اینکه حمل اینگونه محموله‌ها باید با مجوز دامپزشکی انجام شود، اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بیش از ۱۱ تن احتکار خوراک طیور در تالش لو رفت

بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، فرمانده انتظامی تالش از کشف ۱۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم خوراک طیور احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی با اشاره به اینکه احتکار کالا و عدم عرضه آن ضمن لطمه زدن به سیستم تولید و توزیع، فشار اقتصادی به مردم وارد می‌کند، اظهار کرد: اقدامات قاطع پلیس در راستای مقابله با احتکار، سبب قانونمداری می‌شود و مولفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار خوراک طیور داخل محوطه یک باب منزل مسکونی در یکی از محلات شهرستان تالش، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی قضائی به آدرس محل موردنظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۱۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم خوراک طیور احتکار شده را کشف کردند.

این مقام انتظامی از دستگیری متهم ۵۰ ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: بنا بر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات سه میلیارد ریال است.

سرهنگ رستمی در پایان احتکار کالا و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد کرد و بیان کرد: پلیس به صورت شبانه‌روزی و با بکارگیری تمام امکانات برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.