اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نهضت ملی مسکن مهمترین ملاک ارزیابی فرمانداران است گفت: جریان مسکن باید در اولویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد و کوتاهی در این کار پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در شورای مسکن خوزستان بیان کرد: موضوع مسکن همواره مورد تاکید حضرت آقا و رییس جمهور بوده و باعث امنیت و آرامش در خانواده می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: متاسفانه مسکن مهر عملکرد خوبی به جا نگذاشته و به دنبال آن رضایت‌مندی مردم حاصل نشده است لذا انتظار داریم که تجربه مسکن مهر در نهضت ملی مسکن تکرار نشود.

وی افزود: در پروژه نهضت ملی مسکن باید مکان‌هایی در نظر گرفته شود که دور از شهر نباشد و مردم برای سکونت مشکلی نداشته باشند. معمولا ثبت کنندگان از افراد کم بضاعت جامعه بوده لذا فرمانداران باید بسیج امکانات را در سایت های نهضت مسکن به کار گیرند.

حسینی محراب گفت: آماده سازی زمین باید به سرعت انجام شود چرا که اگر به خود مردم واگذار شود روند پروژه طولانی خواهد شد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: تعاونی های مساکن مهر استان همچنان بلاتکلیف بوده و لازم است مدیرکل تعاون در یک بازه کوتاه مدت مشکل تعاونی ها را حل کنند.

وی افزود: ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در خوزستان وجود دارد که رتبه عملکردی استان را پایین آورده است لذا همه ارگان‌های مربوطه باید پای کار باشند تا تکلیف این تعداد واحد مشخص شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: در برخی از مساکن مهر هنوز مدرسه، مسجد و درمانگاه ساخته نشده است در حالی که تمام سایت های نهضت ملی مسکن باید بر محوریت مسجد بنا نهاده باشند.

وی بر استفاده از مصالح با کیفیت تاکید کرد و افزود: ضمن نظارت اداره کل راه و شهرسازی بر این موضوع، باید مصالح مورد نیاز از کارخانه های درون استان تامین شود.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: مسئله نهضت ملی مسکن مهمترین و اصلی‌ترین ملاک ارزیابی فرمانداران خواهد بود لذا باید به این بخش بیشتر توجه شود.

وی افزود: باید به گونه ای برنامه‌ریزی کرد که تا ایام عید، هر مدت یک‌بار شاهد افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرستان ها باشیم و مردم شیرینی کار را بچشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: موضوع آبگرفتی در سایت‌های جدید مدنظر باشد همچنین مدیران و فرمانداران استان باید در انتقال نقاط قوت شهرها به مردم تلاش کنند همچنین معماری ایرانی اسلامی در ساختمان ها لحاظ شود.

وی افزود: تمامی فرمانداران تا ۲ هفته آینده پیشنهادات و موارد مهم در خصوص نهضت ملی مسکن را به ما ارائه دهند تا برنامه ریزی دقیق تری انجام شود.

استاندار خوزستان به شهرک سازی در استان اشاره کرد و گفت: ما باید ضمن الگوبرداری از دیگر استان ها در این جهت گام برداریم.