تهران - ایرنا - نخست وزیر دولت پیشبرد امور یمن گفت: محاصره دریایی علیه دشمن صهیونیستی تصمیمی است که بطور کامل از اراده یمن نشات گرفته است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر پیشبرد امور یمن تاکید کرد که اعمال محاصره دریایی بر دشمن صهیونیستی تصمیمی است که از اراده صرفاً یمنی نشات گرفته و بیانگر همبستگی مردم ما با مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزه آنها علیه رژیم اشغالگر اسرائیل است.

وی اظهار کرد: محاصره دریایی اعمال شده توسط نیروی دریایی یمن علیه کشتی هایی که به سمت سرزمین های اشغالی فلسطین حرکت می کنند اقدامی مهم در حمایت از مقاومت فلسطین و شکستن محاصره تحمیل شده بر نوار غزه است.

نخست وزیر پیشبرد امور یمن افزود: این تصمیم علیه رژیم اسرائیل تا رفع محاصره غزه و رسیدن آذوقه و دارو به مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: استقلال سیاسی یمن، صحنه دریایی این کشور را از نقطه ضعف به نقطه قوت تبدیل کرد که از فلسطین و مبارزه مردم آن با رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می کند.

بن حبتور تاکید کرد که یمن در مقابل رنج مردم فلسطین دست بسته نخواهد ماند و با تمام امکانات به حمایت از آنها ادامه خواهد داد.

روز شنبه نیز نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، در صورتی که کمک‌های غذایی و دارویی به غزه نرسد از عبور و مرور کشتی‌های کلیه کشورهای جهان به طرف سرزمین‌های اشغالی جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: فرمان جلوگیری از عبور و مرور کشتی‌ها به طرف سرزمین‌های اشغالی فلسطین پس از موفقیت در جلوگیری از تردد کشتی‌های رژیم اشغالگر قدس در دریای سرخ و دریای عرب صادر شد.

نیروهای مسلح یمن در پایان بیانیه خود تصریح کرد، ارتش یمن بر ادامه حرکت و فعالیت تجاری کشتی‌های کلیه کشورها به جز کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا با مقصد بنادر سرزمین‌های اشغالی تأکید دارد.

نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که از زمان انتشار بیانیه کنونی، فرمان جلوگیری از عبور کلیه کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی فلسطین اجرایی خواهد شد.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بودند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بودند در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهند داد.