مقام یمنی: ائتلاف آمریکایی علیه یمن کثیف‌ترین ائتلاف بین المللی در تاریخ شناخته خواهد شد

تهران - ایرنا - عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: چنانچه آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن شود، کثیف ترین ائتلاف تاریخ شناخته خواهد شد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا شبکه المیادین به نقل از «محمد البخیتی» عصو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن افزود: جهان هنوز شرم سکوت در قبال جنایات نسل کشی قبلی را فراموش نکرده است پس افکار عمومی دنیا نسبت به کشورهایی که برای ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن در جهت حمایت از نسل کشی اسرائیلی ها از هم سبقت می گیرند، چگونه خواهد بود؟.

وی گفت: جهانیان نسبت به یمن که با اراده رسمی و مردمی خود برای توقف نسل کشی رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین حرکت کرده است، چگونه نگاه خواهند کرد؟.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

«واشنگتن پُست» هفته گذشته گزارش داد که آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در منطقه و جلوگیری از حملات به کشتی‌های تجاری، قصد دارد «یگان عملیات مشترک ۱۵۳» در دریای سرخ و خلیج عدن را گسترش دهد.

پیشتر وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده به همراه متحدان کلیدی خود در حوزه دریایی برای تضمین حمل و نقل بین‌المللی تلاش خواهد کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز دوشنبه هفته گذشته به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: مشورت با متحدان خود را در مورد پاسخ به حملات حوثی ها به کشتی ها ادامه می دهیم. در حال رایزنی با تعدادی از کشورها برای تشکیل نیروهای دریایی برای حفاظت از کشتی ها در آب های بین المللی هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha