بجنورد- ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: واحدهای صنعتی این شهرستان باید اقدامات لازم را نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم برای جایگزینی احتمالی قطعی گاز در زمستان انجام دهند.

به گزارش ایرنا، محمدباقر باقرپور روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بجنورد اظهار کرد: تامین سوخت دوم واحدهای صنعتی الزامی است و دستگاه های متولی باید تدابیر لازم برای تامین سوخت جایگزین بیاندیشند.

وی افزود: سال گذشته این شهرستان با سرمای کم سابقه ای مواجه بود اما با مدیریت صحیح و همراهی مردم در مصرف بهینه، گاز خانگی قطع نشد.

فرماندار بجنورد تصریح کرد: مردم با رعایت الگو و مدیریت مصرف از هر گونه مشکل در روند تامین گاز استان جلوگیری کردند که لازم است امسال نیز اقدامات لازم برای فرهنگسازی مصرف بهینه گاز در شهرستان انجام شود.

باقرپور با اشاره به برگزاری مانور قطعی گاز در نانوایی های دوگانه سوز بجنورد، گفت: این مانور به منظور آمادگی برای ارایه خدمات به شهروندان در شرایط اضطراری و بحران شهرستان برگزار شد.

وی افزود: برای آماده سازی این نانوایی ها در شرایط بحران و استفاده از سوخت جایگزین در زمان ضرورت، مانور یاد شده گام به گام در حال انجام است.

فرماندار بجنورد یادآور شد: ۲۰ درصد از نانوایی‌های شهرستان باید دوگانه سوز شوند که در صورت قطعی گاز، بدون هیچ وقفه ای به مردم خدمات رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده که در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.