بجنورد- ایرنا- سیستم پردازش ابری شرکت گاز خراسان شمالی با هدف بهره وری مناسب از انرژی امروز(چهارشنبه) با حضور رییس سازمان ملی بهره وری ایران و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در آیین بهره برداری از این طرح اظهار کرد: اجرای طرح های هوشمندسازی در شرکت گاز خراسان شمالی از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و در راستای تحول دیجیتال در این شرکت طرحی سه ساله تنظیم شد.

سید محمود هاشمی عنوان کرد: طرح هوشمندسازی سیستم پردازش ابری میزکار مجازی کاربران در گام نخست طراحی شد و تمام زیرساخت های پردازش در سطح استان در این سیستم تجمیع شده است.

وی تصریح کرد: اینک در تمامی مراکز ما چیزی به نام کیس ذخیره وجود ندارد و زیرساخت های مجازی در این سیستم ذخیره شده است و این موجب کاهش مصرف انرژی می شود ضمن اینکه این سیستم نیاز به ارتقا و ترمیم ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: سیستم پردازش ابری میزکار مجازی کاربران این شرکت تا ۲۵ سال فعالیت می کند و اگر از زاویه بهره وری به این سیتسم نگاه شود در همان سال نخست تمامی هزینه های خود را جبران می کند.

به گزارش ایرنا، پردازش ابری یعنی نگهداری و دسترسی به داده‌ها و برنامه‌ها به جای اینکه فقط به رایانه شما محدود باشد در سراسر اینترنت در دسترس قرار می‌گیرد و این فناوری امکان دسترسی بیشتر همیشه آنلاین به شبکه ها را فراهم می کند. زیرا افراد از هر مکان، امکان دسترسی به ابر و اطلاعات نگهداری شده در ابر را دارند.

بدون وجود سیستم های پردازش ابری، پیام فقط از طریق سرویس گیرنده نامه الکترونیکی متصل به رایانه های شخصی قابل مدیریت و ارسال است. در عوض برای اکثر مردم، ایمیل ها مدیریت و ذخیره می شوند و از طریق ابر ارسال می شوند و بیشتر محصولات نرم افزاری به فضای ابر منتقل شده اند.

رییس سازمان ملی بهره وری کشور از اداره گاز خراسان شمالی به عنوان دستگاه موفق در بهره وری بازدید کرد و بازدید از شرکت آب منطقه ای استان و حضور در شورای اداری استان از دیگر برنامه های او در سفر به خراسان شمالی است.

جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سال گذشته گازرسانی به ۱۰ روستا و ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی با اجرای ۱۷۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب چهار هزار و ۴۳۲ عدد انشعاب و نصب و راه اندازی ۱۵ ایستگاه صنعتی انجام و منجر به اشتراک پذیری ۱۱ هزار و ۷۲۶ مشترک شد.

تاکنون هفت هزار و ۷۰۹ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و ۱۸۶ هزار و ۷۶۸ انشعاب در استان اجرا و منتج به برخورداری بیش از ۳۵۹ هزار مشترک از گاز طبیعی در بخش شهری، روستایی و صنایع شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.