۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85320848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیستم "پردازش ابری" شرکت گاز خراسان‌شمالی به بهره برداری رسید

بجنورد- ایرنا- سیستم پردازش ابری شرکت گاز خراسان شمالی با هدف بهره وری مناسب از انرژی امروز(چهارشنبه) با حضور رییس سازمان ملی بهره وری ایران و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی در آیین بهره برداری از این طرح اظهار کرد: اجرای طرح های هوشمندسازی در شرکت گاز خراسان شمالی از سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و در راستای تحول دیجیتال در این شرکت طرحی سه ساله تنظیم شد.

سید محمود هاشمی عنوان کرد: طرح هوشمندسازی سیستم پردازش ابری میزکار مجازی کاربران در گام نخست طراحی شد و تمام زیرساخت های پردازش در سطح استان در این سیستم تجمیع شده است.

وی تصریح کرد: اینک در تمامی مراکز ما چیزی به نام کیس ذخیره وجود ندارد و زیرساخت های مجازی در این سیستم ذخیره شده است و این موجب کاهش مصرف انرژی می شود ضمن اینکه این سیستم نیاز به ارتقا و ترمیم ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: سیستم پردازش ابری میزکار مجازی کاربران این شرکت تا ۲۵ سال فعالیت می کند و اگر از زاویه بهره وری به این سیتسم نگاه شود در همان سال نخست تمامی هزینه های خود را جبران می کند.

به گزارش ایرنا، پردازش ابری یعنی نگهداری و دسترسی به داده‌ها و برنامه‌ها به جای اینکه فقط به رایانه شما محدود باشد در سراسر اینترنت در دسترس قرار می‌گیرد و این فناوری امکان دسترسی بیشتر همیشه آنلاین به شبکه ها را فراهم می کند. زیرا افراد از هر مکان، امکان دسترسی به ابر و اطلاعات نگهداری شده در ابر را دارند.

بدون وجود سیستم های پردازش ابری، پیام فقط از طریق سرویس گیرنده نامه الکترونیکی متصل به رایانه های شخصی قابل مدیریت و ارسال است. در عوض برای اکثر مردم، ایمیل ها مدیریت و ذخیره می شوند و از طریق ابر ارسال می شوند و بیشتر محصولات نرم افزاری به فضای ابر منتقل شده اند.

رییس سازمان ملی بهره وری کشور از اداره گاز خراسان شمالی به عنوان دستگاه موفق در بهره وری بازدید کرد و بازدید از شرکت آب منطقه ای استان و حضور در شورای اداری استان از دیگر برنامه های او در سفر به خراسان شمالی است.

جمعیت شهری تحت پوشش گاز در خراسان شمالی به ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته که در هر ۲ فاکتور بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و در حال حاضر ۲۵ شهر، ۷۶۴ روستا و یکهزار و ۶۹ واحد صنعتی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سال گذشته گازرسانی به ۱۰ روستا و ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی با اجرای ۱۷۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب چهار هزار و ۴۳۲ عدد انشعاب و نصب و راه اندازی ۱۵ ایستگاه صنعتی انجام و منجر به اشتراک پذیری ۱۱ هزار و ۷۲۶ مشترک شد.

تاکنون هفت هزار و ۷۰۹ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و ۱۸۶ هزار و ۷۶۸ انشعاب در استان اجرا و منتج به برخورداری بیش از ۳۵۹ هزار مشترک از گاز طبیعی در بخش شهری، روستایی و صنایع شده است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha