ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سرعت رانندگی در جاده‌های این استان طبق بررسی های صورت گرفته، سه کیلومتر بر ساعت بالاتر از میانگین کشوری است که همین امر یکی از عوامل خطر در بروز تصادفات و تلفات رانندگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج دست نشان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و رییس سازمان دیه آذربایجان غربی افزود: مشکل فرهنگی و عامل انسانی بزرگترین عامل بروز تصادفات در محورهای ارتباطی استان است و باید برای ارتقای فرهنگ ترافیکی تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: این موضوع نه تنها حوادث و ناگواری‌های اجتماعی بسیاری را به بار می‌آورد بلکه جبران خسارات امکان پذیر نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری هستیم و با مشارکت صنوف تعدادی از رانندگان دارای جرائم غیرعمد را با همکاری ستاد دیه استان آزاد خواهیم کرد تا علاوه بر تمام مسوولیت‌های فنی و خدماتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشاعه فرهنگ خیریه نیز نقش خود را ایفا کنیم.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با قدردانی از احساس مسوولیت اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان برای اشاعه فرهنگ حسنه آزادسازی زندانیان افزود: جامعه شاهد خدمات و تلاش‌های بی وقفه این مجموعه در خدمات رسانی به مردم به ویژه در حوزه جاده‌ها و جابجایی مایحتاج مردم و همچنین مسافران هستند و در کنار این حجم از کارها تلاش برای انجام کارهای خیر در این سطح قطعا اجر اخروی بیشتری را خواهد داشت.

مراد فتحی اضافه کرد: آزادی زندانیان اقدامی نیک در راستای آبروداری از مردم و زندانیان با جرائم غیرعمد است که زیبایی این کار نه تنها رضایت پروردگار را در پی خواهد داشت بلکه جامعه را به سمت همدلی بیشتر می‌کشاند.