ایلام- ایرنا- عملیات ساخت مجتمع آموزشی "شهید داریوش رضایی نژاد" شامگاه پنجشنبه در آئینی با حضور وزیر کشور، رییس سازمان انرژی هسته‌ای، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی و محلی در آبدانان آغاز و کلنگ این طرح آموزشی به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مجتمع شامل مدرسه ۶ کلاسه متوسطه اول، مدرسه ۶ کلاسه متوسطه دوم، سالن ورزشی، سالن چند منظوره، سرویس بهداشتی، سرایداری و محوطه تجهیزات است.

"جلال حمره" افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت سه هزار و ۲٠٠ متر مربع زیر بنا احداث خواهد شد.

"احمد وحیدی" وزیر کشور در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند شهید هسته‌ای رضایی نژاد، گفت: تلاش در جهت حفظ نام و یاد شهدا از مهمترین اولویت‌ها است.

وی اظهار کرد: امید است دانش‌آموزنی که در این مرکز تحصیل می‌کنند راه این شهید والامقام را ادامه دهند.

وزیر کشور در ادامه سفر به شهرستان آبدانان به همراه استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در منزل شهید داریوش رضایی نژاد حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.

وحیدی در این دیدار با بیان اینکه بسیار خرسندم که در منزل شهید رضایی‌نژاد حضور پیدا کردیم، اظهار کرد: شهید رضایی نژاد گل سرسبد این شهر است.

وی خطاب به پدر شهید رضایی‌نژاد، گفت: این شهید عزیز خدمات ارزنده ای به نظام ارایه کرده و به شما پدر و مادر این شهید بزرگوار افتخار می کنیم که چنین فرزندی را برای ایران تربیت کردید.

وزیر کشور تصریح کرد: پرتوهای انقلاب از خانه‌های معظم شهدا بیرون می‌زند، خانواده های شهدا در عمل نشان دادند که پای نظام و انقلاب هستند.

شهید داریوش رضایی‌نژاد از دانشمندان هسته‌ای کشور در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۰ توسط ایادی استکبار و سرویس جاسوسی اسرائیل(موساد) در درب منزل خود به فیض شهادت نائل شد.

همچنین در ادامه سفر وزیر کشور به شهرستان آبدانان مدرسه ۶ کلاسه ارمو دره‌شهر با نام زنده یاد مسعود آروین با صرف ۹۰ میلیارد ریال اعتبار و مشارکت انجمن حامی دانش آموختگان دبیرستان دانشگاه ملی (ایران) و زیربنای ۵۶۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی در ایلام وجود دارد.