به گزارش ایرنا، سعید دزواره روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لارستان تنها شهرستانی در بین شهرستان های کشور به غیر از مراکز استانها است که دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فرودگاه بین المللی آن وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به درخواست های مردمی و پیگیری های مسئولان شهرستان در کنار بررسی ظرفیت های لارستان در وزارت امور خارجه تشخیص داده شده که نمایندگی این وزارت خانه که عنوان دقیق آن دفتر صدور روادید نمایندگی وزارت امور خارجه - لارستان است، در این شهرستان ایجاد شود.
دزواره به خدمات مختلف این دفتر اشاره کرد و گفت: تمام خدمات کنسولی در این دفتر ارائه می شود که از جمله آنها می توان به تایید اسنادی مانند مدارک دانشجویی و پزشکی که نیاز به تایید وزارت امور خارجه دارند، تمدید و تجدید گذرنامه و خدمات مربوط به وکالت نامه ها اشاره کرد.
نماینده وزارت امور خارجه در لارستان توضیح داد: هدف از استقرار نمایندگی های وزارت امور خارجه در استانهای مختلف کشور، افزایش تعامل این وزارتخانه با استان ها جهت معرفی توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان ها به سایر کشورها و نیز ارائه خدمات کنسولی به مردم شریف استان هاست.
وی در ادامه با بر شمردن ویژگی های لارستان، گفت: موقعیت جغرافیایی این شهرستان و اینکه در یک مسیر ترانزیتی قرار گرفته ظرفیتی است که باید جایگاه خود را در این مسیر پیدا کند.
دزواره اضافه کرد: لارستان پنجمین فرودگاه پر تردد بین المللی کشور را داراست و روزانه حدود ۶۰۰ مسافر در این فرودگاه تردد دارند، بیش از ۸۰ هزار لارستانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که همواره بصورت مداوم از این مسیر تردد دارند و از طرف دیگر یک دفتر گمرک بسیار فعال در فرودگاه مستقر است که این نقطه قوت و یک فرصت بسیار خوب برای این شهرستان محسوب می شود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان اضافه کرد: توریسم درمانی ظرفیت دیگر این منطقه است چرا که زیرساخت های موجود و پزشکان خوب این شهرستان قابل توجه هستند و از طرفی گرانی درمان خصوصا در شهرهای مسقط و دبی و از طرف دیگر شیوع بیماری های چشمی و پوستی در کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث می شود که مردم به شهرستان های دارای ظرفیت درمانی ایران همچون لارستان سفر کنند.
رئیس دفتر صدور روادید نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان گفت: توسعه نیروی انسانی و ساختمان این مرکز در دستور کار قرار دارد که نیازمند حمایت فرماندار شهرستان دارد.