قم- ایرنا - در آستانه شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) آیین گرامی‌داشت هشتمین سالگرد شهیدان حادثه شهر زاریای نیجریه جمعه شب با حضور زائران، مجاوران و قشرهای مختلف مردم در شبستان امام‌(ره) حرم حضرت معصومه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین که با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت همراه بود، مسئول اتاق فکر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های کشور با تجلیل از مقام شامخ شهیدان نیجریه و مقاومت شیعیان این کشور اظهار کرد: یکایک شما مسئول اُمت اسلامی و خلیفه خدا بر روی زمین هستید و امام زمان‌(عج) هم کار را به شما سپرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان افزود: شیخ باشکوه ما آقای زکزاکی با این احساس مسئولیت غوغایی به راه انداخت و مومن‌های زیادی را گرداگرد خود جمع کرد.ایشان با بهره‌گیری از مکتب رسول خدا(ص) به انسان‌ها بها داد و آنان نیز احساس عزت کردند.

ارتش نیجریه در آذرماه ۱۳۹۴ با حمله به حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا مرکز شیعیان نیجریه و محل اقامت آیت‌الله شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، ۲ هزار تَن را به شهادت رساند.

پناهیان همچنین با ذکر این نکته که امام زمان نیز با ارزش دادن به انسان‌ها، جهان را اداره خواهد کرد، بیان داشت: انسان‌ها به‌تدریج متوجه می‌شوند که تمدن غرب به آنها در رابطه با حقوق بشر، کرامت انسان و امانیسم دروغ گفته است.

مسئول اتاق فکر رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: تمدن غرب در مورد اینکه احزاب نماینده و سازمان‌دهی کننده رای مردم هستند، دروغ گفته، از این رو حرف راست را امام زمان(عج) خواهند زد و مردم نیز متوجه می‌شوند، اسلام دین احترام به انسان‌هاست.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه یادآور شد: پس از گذشت یک قرن مردم امروز متوجه شدند که ادعاهای غربی‌ها درباره دموکراسی، مردم‌سالاری و حقوق بشر دروغی بیش نبوده و باید به اصل ماجرا توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مظلومیت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: علت مظلوم واقع شدن آن حضرت این بود که مردم به مسئولیت‌های دینی خود توجهی نکردند، در واقعه کربلا و شهادت امام حسین‌(ع) هم دشمنان از بی‌مسئولیتی مردم در قبال دین سوءاستفاده کردند.