زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی که با صدور چک بی محل اقدام به خرید لوازم خانگی و خشکبار می‌کردند، خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدعلی آدینه لو روز شنبه با بیان این مطلب، اظهار داشت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری با روش خرید لوازم خانگی با چک بی محل، بررسی موضوع به پلیس آگاهی استان واگذار شد.
وی افزود: بررسی اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که ۲ نفر از کلاهبرداران سابقه دار و حرفه ای با انجام روش های متقلبانه و جلب اعتماد طرف مقابل با خرید اجناس و دادن یک فقره چک بی محل کلاهبرداری کرده اند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در ادامه با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این ۲ متهم از ۱۵ استان مختلف کشور به همین روش کلاهبرداری کرده اند که در نهایت با اطلاعات پلیسی و هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه آنان شناسایی شد و آنها در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: این دو کلاهبردار حرفه ای در تحقیقات تکمیلی به صراحت به انجام ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کردند و پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ آدینه لو خاطر نشان کرد: کسبه در خرید و فروش ها و معاملات، قبل از تحویل اجناس، حتماً از اصالت چک و سوابق صادر کننده آن اطمینان حاصل کنند.

کشف ۲۰ فقره سرقت با دستگیری ۲ سارق حرفه ای
فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه در پی دستگیری ۲ سارق حرفه ای از کشف ۲۰ فقره سرقت اماکن عمومی و باغها خبر داد.
سرهنگ حسین اصانلو اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان سلطانیه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان سلطانیه قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پس از تجزیه و تحلیل سرقت‌ها و بررسی صحنه جرم، موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار شدند و طی یک عملیات غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغها اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی ادوات کشاورزی، موتورسیکلت، فرش، کابل سیم برق و ابزار آلات، درب و پنجره مسروقه کشف شد.
سرهنگ اصانلو با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: شهروندان می توانند در طول شبانه‌روز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.